• galnevale

Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.

alltså jag vet inte riktigt vad jag ska svara. min "stora" tjej började på dagis när hon var runt 19månader. väntade då 2:an. hade jag nu vetat med fasit på hand att vi kunnat löst så hon fick vara hemma i stället kanske vi gjort så. Men av den anledningen att det är sådant strul här flytta dagis hit och dit och sedan flytta barnen lite då och då..

Min dotter är där 15 timmar i veckan jag jag är hemma med lillasyster. hon älskar att gå dig och leka med sina kompisar. hon är inte där för att jag vill "dumpa av" henne utan för hennes skull.
    Lillasyster ska börja i höst då jag måste börja jobba. tycker att det ska bli jobbigt. inte för dottern för hon är så social och knatar in på dagis och leker när vi hämtar storasyster. det är jag som tycker det är jobbigt att lämna dem.

Jag skulle på ett sätt gärna vara hemma med båda barnen men jag känner ändå att de "missar" saker om de inte går på förskolan. min önskan är i stället att jag ska kunna jobba sådana tider så det räcker att de är där kortarre tid. då får de ändå utbyte av tidn där och jag kan jobba.

Något bra argument kan jag inte komma med för jag ser ändå en del fördelar med förskola.

Svar på tråden Någon hemmaförälder som hjälpa mig att komma med bra argument för att övetyga min sambo om att det är bra för vår son på 1,5 år att vara hemma längre med mig.