• ELMK

vilken grupp föräldrar har du mest fördomar för?

Jag tycker det är så extremt många som tycks ha väldigt starka åsikter och fördomar om alla typer av föräldrar.

Så min frågaställning och undersökning är för att se vilken grupp föräldrar majoriteten av alla på familjeliv har störst fördomar emot.

Om ni har fördomar emot någon annan grupp rösta annat och skriva gärna ner vilken grupp.

Elias 090109, BF 100525
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken grupp föräldrar har du mest fördomar för?
  • lövet2

Om det stått föräldrar som har barn med fler än TVÅ personer, så hade jag röstat på det. Nu röstade jag i stället på äldre förstagångsföräldrar. De brukar bete sig rätt märkligt i vissa saker ...

• Stårschan

Jag tror att jag har hyfsat lika mycket fördomar om alla, men jag har nog trots allt lite mer fördomar mot människor som envisas med att skaffa "kärleksbarn" med alla nya kärlekar, tre månader in i ett stormigt förhållande som sedan spricker.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • Alcarinque

Hmm, jag brukar försöka utmana mina fördomar och bryr mig genrerellt inte mycket om vad folk håller på med, men att säga att jag är utan fördomar vorke korkat... Väljer "äldre förstagångsföräldrar".

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • frökenBea

Röstade annat men har fördomar mot lite mot det mesta bla det som Stårschan sa.

Men det jag stör mig allra mest på är folk som RÖKER och som tycker det är ok med ett eller två glas vin/öl då och då.

Och givetvis extremt starka fördomar mot svin som missbrukar och blir gravida!

• ELMK

ok får se om några av de jag sett ha ganska kraftiga fördomar kommer att svara också =D ska bli kul att se hur diskussionen fortlöper!

själv är jag ganska "fri" från fördomar, visst det finns några men jag väljer att inte låta dom påverka mig för alla får ju bestämma över sina egna liv!

Elias 090109, BF 100525
  • viseversa

Har fördommar mor föräldrar som röker både under graviditeten och när bebisen är född.

• Annika1981

Alla dessa kan vara mycket bra föräldrar såklart. De föräldrar som jag inte gillar är de som skaffar barn, oavsett hur många och med vem, och sedan inte tar hand om dem. Eller föräldrar som curlar och tror att det gynnar deras barn.

• frökenBea
    viseversa skrev 2010-04-09 08:45:11 följande:
    Har fördommar mor föräldrar som röker både under graviditeten och när bebisen är född.
    Såg en vidrig grej en gång. Det var en tjej som satt på stationen och hade sin bebis i bärsele på magen OCH SATT SAMTIDIGT OCH BOLMADE! Det kröp i kroppen på mig kan jag ju säga.
  • S vali s

Jag försöker hålla mig så fördomsfri jag kan när det gäller andra föräldrar men de som väljer att  snabbt i en relation få ett "kärleksbarn" och har fyra-fem barn med olika mammor/pappor kan jag inte låta bli att undra hur dom tänker....

Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden vilken grupp föräldrar har du mest fördomar för?