• Lavish

Omöjligt att få bolån med bara en inkomst?

Vi har lånelöfte på endast sambons lön. Jag har iofs också jobb men inte fast anställning. Sambon får iofs ut lite mer än 14 000. Närmre 20. Men vi fick lån  på en miljon. Testa nordea..

• Lavish
    Anonym skrev 2010-04-11 09:40:57 följande:
    Jag tycker ni inte skall misströsta! Med prisklassen på 300 000kr på ett hus med små inkomster så hänger mycket av bankernas lånevilja på er kontantinsats. Om ni kan spara undan en kontantinsats på låt säga halva huset, 150 000kr eller kanske det räcker med 100 000kr så tror jag ni har stora möjligheter att banken kan ställa upp med lån. Men så fort ni måste ta topplån och liknande så blir er inkomst en mycket viktigare parameter.
    Fast upp till 350 000 kan man väl enkelt få på blancolån annars? Om man nu är intresserad av det.
  • Lavish
    Anonym (ts) skrev 2010-04-11 10:10:23 följande:
    Jo, det skulle vi säkert. Men till vilken ränta?
    En betydligt högre ränta såklart. Men när man väl har köpt huset kanske man kan lägga om lånet till ett bottenlån? Det verkar ju hursom stört ifall banken inte vill låna er 200 000 till ett bottenlån på ett hus men mer än gärna lånar till samma familj 300 000 blanco. Men det kanske är jag som har missat nått.
Svar på tråden Omöjligt att få bolån med bara en inkomst?