Vill säga upp mig, men hittar inget nytt jobb
Är så jävla trött på mitt jobb, chefen sliter ut mig totalt. Jag jobbar på restaurang sedan 5 månader tillbaka, fick heltid 1 april på 173 timmar, men ändå schemalägger dom mig bara på ca 110 timmar.. Jobbar nästan varje dag, men bara 6timmars-pass, så jag får ju inte ihop till min heltid.
Jag mår illa när jag tänker på alla dagar jag har kvar att jobba denna månad, och sedan börjar det om igen nästa månad. Jag har ångest på kvällarna innan jag ska jobba och gråter varje dag när jag kommer hem för att jag vantrivs så mycket.
Chefen följer alltså inte kollektivavtalets regler alls gällande lunch, raster, arbetstimmar per dag, löner, anställningsbevis osv. Han är oftast arg och grinig, skriker så fort man gör minsta lilla grej som inte faller honom i smaken. Han älskar att stressa , står bakom en konstant och gapar: "TEMPO TEMPO TEMPO!!!"
Protesterar man mot något säger han: "Det är jag som är chef, jag bestämmer!"
Jag jobbar oftast 10-16 , men ibland 16-23 och ibland även dubbelpass (!!) 12-23.
Min lunch pågår ca 10 minuter , chefen står då framför mig och säger: "tempo, tempo!! Ät ät ät!!!"
När jag fick heltid så bad jag om ett nytt anställningsbevis. Men det orkade han inte fixa, så han strök bara lönen på mitt gamla bevis och skrev nya siffor. Fick ingen kopia.
Jag jobbar varje helg, trots att facket säger att jag har rätt att vara ledig varannan.
på helgerna får vi ingen lunch på jobbet (vet ej varför) men chefen drar ändå av det på lönen sen.
Jag har kontaktat facket, men det går långsamt. Inget händer och jag vill verkligen säga upp mig NU! Försöker hitta ett nytt jobb, men det finns inga . Restaurangbranschen var trevlig så länge det varade, men det är aldrig något jag kommer jobba med igen och nu måste jag verkligen försöka hitta något annat. Men hur fan gör man? Jag har ringt runt till allt jag kan komma på, men ingen behöver personal.
Usch vad jag mår dåligt av detta, är det ingen som har tips på hur jag ska hitta ett nytt jobb?