Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

Alla ni med vit trapp, hjälp tack!

vi ska måla trappen vit och sätta in ekkonsoll steg istället.. blir såå läckert.. :)

www.ellybrittasofia.blogg.se Rösta på bikini till bröllopsresan & vinn hudvårdsprodukter!
  • bakeacake
    glasbubblan skrev 2010-04-09 10:54:45 följande:
    Nej... inte vit. Det må vara syggt till en början, men det ser faktiskt förjävligt ut efter ett tag. Min son hade dessutom en förkärlek för att skrapa med naglarna på ryggstödet på sin vita tripptrapp och det blev inte så snyggt. Minsta jack efter tappade bestick syns också och det går aldrig att få den riktigt ren. Vitlaserad funkar nog bättre i så fall.  (Vi köpte ny tripptrapp som var vit, alltså. Det kanske går bättre om man målar den själv, med den tåligaste färg som går att hitta...)
    Fast hon menar trappa i huset.. inte trippstrapp stol.. ;)
    www.ellybrittasofia.blogg.se Rösta på bikini till bröllopsresan & vinn hudvårdsprodukter!
  • bakeacake
    johandra skrev 2010-05-05 22:14:19 följande:
    Satsa på en nålfilts-matta eller liknande...Ni bör skaffa en matta som inte kan fransa upp sig när man skär i den...
    Uch, hur kan man ens tänka tanken att lägga in nålfilt, varför lägga in matta öht när man kan få trä??
  • bakeacake
    johandra skrev 2010-05-05 22:37:21 följande:
    Jag tycker det är hemskt äckligt och fult.. just nu har vi nålfilt och man kan verkligen se förra ägarnas avskavda hudflagor.. tur att vi ska renovera trappen i sommar.. då blire ekstek och resten i vitlackat...
  • bakeacake
    johandra skrev 2010-05-05 22:43:11 följande:
    Jo men då har den säkert legat där i ca 30 år oxå??Att ha trätrapp är bra,men det är hårdare,kallare och låter betydligt mer än att när man har matta på stegen...Dagens mattor är inte speciellt svåra att hålla rena heller och det finns ju andra mattor än just nålfilt...men jag tog den som exempel...
    Njae, men 25 år iaf.. :)

Jo visst, jag skulle vilja ha en långhårig helteckningsmatta i sovrummet, men min karl vägrar ens diskutera det.. Men i just trappen är vi ense om att det blir trä.. Nu blire sova..

God natt
  • bakeacake
    2timearound skrev 2010-05-05 22:47:00 följande:
    Det var ett enkelt val med matta i trappan när man har 2 små barn med ömtåliga huvuden. De har ramlat båda två och klarat sig utan allvarligare skador, och jag är säker på att det beror på mattan.
    Jag är uppväxt i en trapp med trä, och jag har aldrig slagit hål i huvet trots både kullerbyttor och störtdykningar i trappen som mindre.. Men ja vet inte, du kanske har rätt.. :)
Svar på tråden Alla ni med vit trapp, hjälp tack!