• LillaMandarin

Hur gör ni med barnstol när ni tar tåg till släkten och vänner?

Jag och min dotter ska åka upp till min mamma som bor ca 40 mil från oss. Vi kommer att ta tåget eftersom jag är såpass dålig och inte klarar av att köra bil.
    Hur har ni gjort som tar tåget till släkt och vänner ang barnstol?

Det är 15 min resa från station till huset. Antagligen kommer vi gå men man kan kanske ta en taxi om de har någon med barnstol.
    Tanken var också att vi skulle åkt till ett köpcentra men då behövs ju en barnstol. Har ni köpt en till att ha hos er släkt eller kan man låna barnstol för en 2-åring någonstans tro??

Vi har alltid tagit bilen innan och då har vi ju inte haft problemet.

• Svar på tråden Hur gör ni med barnstol när ni tar tåg till släkten och vänner?
  • Pappa G

Kortare resor med taxi är väl undantagna för kravet på barnbilstol..

Kanske kan ni ta er stol med er?

• 071001

I Stockholm finns taxi med bilstol så vi har inte drabbats av det problemet.
    Ta med dig stolen om det går?

• Margaux

Kan man inte hyra? Försäkringsbolagen brukar ha att hyra ut, det gäller kanske kortare perioder också?

• cicci85

kan du inte ta med bilbarnstolen, ha den pa satet sa kan barnet sitta i den pa taget.

din mamma har kanske nan van som kan lana ut en bilbarnstol nar ni ar dar.

Pappa G skrev 2010-04-09 11:59:19 följande:
    Kortare resor med taxi är väl undantagna för kravet på barnbilstol..
    men inte fan ar man sa dum att man satter en 2/aring i en taxi utan bilbarnstol aven om man far!
  • Catti41

NÄr vi har tagit tåg för att hälsa på t ex min mamma så har hon hyrt en bilbarnstol under de dagarna vi är där. Fast då handlar det om en halvtimmes bilresa mellan tåg och hennes hem. Hon ringde till BVC och frågade om de visste vart man kunde hyra bilstolar. (det kunde man i en leksaksaffär)

• LillaMandarin

Jag sätter inte min dotter utan bilbarnstol i taxin oavsett om det inte är långt. Olyckan kan i värsta fall vara framme på dessa minuter.

Att ta med den klarar inte jag av med både packning och henne tyvärr. Den är alldeles för otymplig. Jag får försöka kolla runt om det går att hyra på något ställe. Tyvärr bor hon i liten stad men det kanske finns i större städerna omkring.

Troro ni bilaffärer hyr ut?

• SchumiFerrari
    LillaMandarin skrev 2010-04-09 12:11:31 följande:
    Jag sätter inte min dotter utan bilbarnstol i taxin oavsett om det inte är långt. Olyckan kan i värsta fall vara framme på dessa minuter.Att ta med den klarar inte jag av med både packning och henne tyvärr. Den är alldeles för otymplig. Jag får försöka kolla runt om det går att hyra på något ställe. Tyvärr bor hon i liten stad men det kanske finns i större städerna omkring.Troro ni bilaffärer hyr ut?
    Kolla med NTF. Eller kanske hon kan köpa en billigt på Blocket? Bilaffärer lånar inte ut
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • 071001

Din mamma har inga bekanta som kan tänkas ha en stol liggande att låna?

• LillaMandarin

Jag skall kolla med mamma om hon kan försök låna någon.
    Annars får vi köpe en ny, men inte på blocket. JAg skulle aldrig våga köpa av någon som inte tillhör min närmsta närmsta släkt och jag litar på fullt ut.

Tack för tipset. Skall kolla med ntf.

Svar på tråden Hur gör ni med barnstol när ni tar tåg till släkten och vänner?