rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:42:53 följande:
Han straffas inte, han får bara göra uppoffringar precis som jag får, du vet som man gör i en parrelation. Hans laster är rätt krävande så han får jobba för att ge tillbaka det han kräver av mig Nej, "man" vill inte alltid att ett barn känner sig välkommet. Du har tydligen inte träffat på den typen av personlighet ännu men kanske det kommer vad vet jag. Men jag har också varit naiv och trott samma sak innan jag fick erfarenhet Det var dumt att bilda familj med en som hade en unge sedan innan, sant. Med facit i hand vet jag det men då vi sitter i båten så får vi ro och det går faktiskt bra (med undantag vissa dagar ungen kommer till oss) men problem finns i alla förhålladen, det är inte samma sak som att man löser dem genom att krascha familjen eftersom man då bara skapar nya problem (vilket min sambo fattat och lärt sig av och jag visste redan innan) Genom kommunikation och kärleksfulla handlingar så klarar man det mesta och hjälper inte det så finns familjeterapi där vi varit några gånger när hans unge sedan innan var som värst och sambon inte visste hur han skulle bete sig. Vill man så kan man, fler borde tänka så. Utan separerade föräldrar så slipper oskyldiga, som jag, drabbas. Men sambon vet att hans barn är hans ansvar och att det han med det barnets existens kräver av mig får han ge tillbaka på ett eller annat sätt, att leva i ett förhållande i obalans gynnar ingen, så en eftersträvan av någolunda jämnvikt är något fler borde ha Kanske hade det minskat antalet separationer?
Herregud måste du Kränka alla som inte tycker som dig?
Det är MÅNGA som har frågasatt dig & du undrar inte ens varför?!
Du är inte oskylldig, du har ju själv gett dig in i leken eller hur?
Och "det var dumt att skaffa barn med honom"?
Du väntar ju ett till så tydligen så var det inte så dumt ändå!