Taskigt! Annons
rightbackatyou skrev 2010-04-11 08:07:08 följande:
Jag hade ett liv innan också, eller tror du på allvar att man föds vuxen? Ojojoj, vilka figurer det finns Däremot drabbar inte det honom på samma sätt som hans val drabbar mig och det kan kännas orättvist, jag vill inte ha någon börda HAN dragit på sig utan det man lämnat har man lämnat bakom sig. Han drar däremot tyvärr hem det barnet en annan fött och infekterar mitt hem och mitt liv men det barnet kommer sluta komma, även det barnet blir äldre. Synd bara att det kan gå så lååååååååååångsamt, men jag har semester varannan vecka så tiden delas upp lite så det inte blir så påträngande Sambon får "betala" genom att göra mer hemma osv (inte bara efter det första barnet utan även familjens ruljans) eftersom det annars hade blivit för ojämnt i uppoffringar i förhållandet.Hade jag tvingat honom att umgås med en vidrig person varannan vecka som bara är jobbig och krävande som skitnar ner och kostar pengar och engagemang och rumsyta så hade jag tackat genom att offra mig så gott jag kunde för att försöka ge tillbaka för att han är snäll och låter mig hållas så självklart har han högre ansvar att få allt att fungera och bli så jämnt som möjligtjag bara undrar, om du hade haft ett barn sen tidigare och din sambo höll på så här, skulle du skydda ditt barn då? eller??
hur fan tänker du?
barnet har ju knappast valt dig heller. hoppas du får tillbaka för allt ont någon dag!