• M C

Taskigt! Annons

rightbackatyou skrev 2010-04-10 08:22:33 följande:
    Ett genetiskt halvsyskon, men det finns även morföräldrar, farföräldrar, kusiner, tremänningar, morbröder, farbröder, mostrar, fastrar osv osv osv.Ett halvsyskon till mitt barn betyder ingenting för mig, det skapades av två jag då inte ens kände och har inte mycket med min familj att göra mer än att det barnet komemr och hälsar på i vår familjv arannan vecka eftesom dens föräldrar har kommit fram itll att det är en "praktisk" lösning.Mitt barn är närmare hunden (som är en familjemedlem) än ett genetiskt halvsyskon som ränner hos oss varannan vecka och ställer till oreda.Vill pappan samla sina barn och bemöda sig att sätta in en bild i tidningen på dem får han göra det om han vill, bara han inte nämner mig som någon form av "mamma" till hans och hans ex´s barn, de får helt och hållet stå för det barnet men visst, han är dessvärre pappa till båda.Men JAG har bara ett barn (snart två ) och vill jag fira genom att sätta in en födelseannons så gäller det barn i min familj, inte min sambos familj som barn sedan innan vi ens träffats, hans syskon, hans föräldrar, hans andra div släktingar.
    Du låter exakt som min styvmorsa. "Jag vill inte att du pratar om ditt tidigare liv när jag är med".
    Hon är en jävla kärring som har gjort livet väldigt surt för mig. Jag hatar henne. Det är ett vedervärdigt beteende att vara så juvenil och hatisk mot ett barn. Hon är dessutom för korkad för att förstå vilken jävla idiot hon är.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-10 18:35:01 följande:
    Hon är inte så "korkad" som du tror tror jag.Visst hade det varit bättre om du haft två föräldrar som fanns där för dig som den familj de skapat tillsammans?Ser inget fel med kärnfamiljer, dessa problem finns inte då.Tragiskt om ena parten dött dock, men det är inte de få undantag jag tänker på.
    Jo, hon är superkorkad.
    Hon har nästan helt förstört mig syrra och absolut sumpat sin egen son.
    Men en kärnfamilj, det vill jag absolut inte ha. Inte när det är mina två som är alternativet.

Du fattar visst inte att det är personerna som är viktigast, inte vilken relation de har?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:07:53 följande:
    Halvsyskon, helt riktigt.Mer betoning på halv när det gäller sambons barn sedan inna, han är hos oss halvtid så det är halvt i dubbel bemärkelse.
    Så i dina ögon är han en halv individ?

Jag tycker att det är förkastligt att använda värdeord när det gäller människor. Det är inte medmänskligt, empatiskt eller ens speciellt smart gjort.

Jag tycker man ska bete sig mot andra som man vill bli bemött själv.

Men det tycker bevisligen inte du, i mina ögon är det förskräckligt.
  • M C

Men jag förstår inte hur du får till det.
    Du skriver rad upp och rad ner om hur jobbigt det är att du har en inkräktare i ditt liv, men förstår inte hur det kan vara upprörande för alla andra?

Om du inte känner så, varför skriver du så?

• M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 10:48:03 följande:
    Ja, eftersom du skriver så korkade saker och sen låtsas som att det är ordinärt eller vanligt, så undrar jag naturligtvis om du ljuger.

Hur funderar man när man gör skillnad på barn? Jag säger inte att man älskar alla, men man kan behandla dem lika. Precis som man gör (om man har bra moral vill säga) med alla man möter på stan.
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 12:08:37 följande:
    Problem kan uppstå en bit IN i förhållandet men det är förhoppningsvis ingen nyhet?Sedan är det det som skiljer agnarna från vetet, det finns de som tror att man löser allt genom att rasera det man byggt upp och spara på skärvorna och så finns det de som väljer att få en bra relation i EN familj trots yttre omständigheter.
    Eller så gör man hemliga alternativ C (för dig, alt A för alla andra) och är vänlig och rättvis mot alla barn som bor under ens tak.

Det är inte "det ena eller andra" det är "bästa möjliga lösningen för alla".
  • M C
    rightbackatyou skrev 2010-04-11 19:15:54 följande:
    "man" behandlar inte folk lika, det är något folk däremot vill tro för att det låter korrekt.Föga troligt att du behandlar högsta chefen på företaget likadant som du behandlar uteliggaren på stan, telefonförsäljaren på gatan eller din mamma eller svärmor men visst, mår du bra av att tro det så gör det.Jag däremot vet att så inte är fallet
    Det är för bedrövligt. Du har verkligen ingen bra moral. Jag blir så ledsen för din skull när jag läser vad du skriver.
Svar på tråden Taskigt! Annons