Lillii skrev 2010-04-12 19:41:01 följande:
Jag har aldrig sagt att barnet lider av det, för det tror inte jag heller. Men att inte ta med bonussyskonens namn i annonsen visar ganska tydligt att man inte tycker att detta barn har en självklar plats i den nya familjen. Vilket uppenbarligen sårade partnen i det hela. Med andra ord, den som satte in annonser anser att dennes familj är mamman, pappan och det nya barnet, och det som partnen har från tidigare relation inte räknas. Nu kan det ju vara så att det äldre syskonet faktiskt inte bor med den aktuella familjen (nu menar jag inte är där över huvudtaget, varken varannan vecka, varannan helg eller ens kommer på besök på lov och likande) och gör det inte det, då har jag förståelse för att man utelämnar namnet. Men jag förutsätter att eftersom partnen blev uppröd att så inte är fallet.
Det är ju du som tycker det, alla gör inte den tolkningen. Nu har vi visserligen haft med alla syskon i annonserna, men för mig spelade det ingen roll. Jag skulle mycket väl kunnat tänka mig att skriva bara vår dotter och datum när vi fick vårt andra barn, och lämnat bort båda syskonen, dvs. både bonusen och vår gemensamma.