Inga spermier..
Hejsan alla med detta problem
Jag och min sambo fick samma besked för fyra månader sedan, inga spermier.. Vad vi gjorde var att kontakta en privatklinik i Stockholm, Sophiahemmet, för att föröska få igång en snabb utredning om vad det kunde bero på. De första besöken kostar inte mer än om man gr till läkaren via landstinget och man är även berättigad till frikort.
Hur som hels. Han fick komma ditt direkt på en undersökning. Allt såg normalt ut sa dom men läkaren kunde inte känna att han hade några sädesledare. Han fick lämna blodprov och för ett tag sedan hade vi återbesök. Man hade då sett att han bär anlag för cystik fibrios som gör att man inte utvecklar sädesledare. Proverna såg normala ut annars så förhoppningsvis finns det spermieproduktion. Vi kommer att gå vidare med biopsi efter sommaren. Jag måste också ta ett test för att se om jag bär på anlag för samma sjukdom, då är risken stor att våra barn bli sjuka.. Vi får se vad som sägs.. Men ett tips är att i början av en sådan här utredning kan man gå privat så att man kan få svar snabbt om vad det kan bero på Har läst många trådar och inlägg där många fått vänta helt sjukt länge och dessutom blivit slussade runt innan dom efter 6 månader fått reda på vad det beror på. Det är ju en jobbig sits...
Kram på er!