• fraggla

Inga spermier..

När vi gjorde utredning och biopsi på Sophiahemmet i Stockholm så tog det ca en månad innan vi fick komma igång så att säga ,all utredning och så i Stockholm sker privat. Huddinge sjukhus är dom enda i Stockholms län som utför landstingsfinansierade IVf (man får 3 st) men då ska man vara utredd och klar ..Jag och min sambo står just nu i kö till Huddinge efter att ha gjort ett försök på Sophiahemmet där går det fort men kostar desto mer vårat enda försök kostade oss 42 000 kr (altså IVF försök) bara min sambos biopsi kostade 7000!

Men Huddinge gör som sagt landstingsfinasierade  IVF  men då får man snällt vänta kötiden är just nu ca 1 år och står man i donator kö så får man vänta 2 år! 

• fraggla

Hej tjejer

Jag har skrivit i tråden tidigar då min sambo varit tvungen att gå igenom en biopsi (då hittade dom spermier i testiklarna dock ej i bitestiklarna)..vi fick nu reda på vad som är felet hos honom.

Mellan testiklarna & bitestiklarna dit spermierna färdas innan dom slungas ut i utlösningen så att säga,finns det en kanal som dom ska färdas via..just den kanalen  saknar min man därav inga spermier som kommer ut...dock är det endast ca 8 % av männen i Sverige som lider av detta medfödda fel (man vet inte orsaken till detta) men kan vara en förklaring till att det saknas spermier i prov  

Vi är nu på gång med vårt 2 IVF så även om det inte finns spermier så kan man via biopsi ta ut om mannen inte saknar själva spermieproduktionen dvs

Stort lycka till alla  

• fraggla

TB1

Du ska se att det går bra håller alla tummar & tår  Vårat första IVF försök slutade tyvärr i tidigt missfall så vi hoppas det går bättre den här gången

GreenGal:

Jag skrev lite fel 0.8 % ska det vara  

Svar på tråden Inga spermier..