• Mirakel familjen

Inga spermier..

Mirakel sker det är vår dotter bevis på.

Vi startade utredningen aug 2003. Efter ett års kämpande. Sommaren 2004 kom domen. Min man var steril. Jag har bara en fungerade äggledare och äggstock.
    Vi har gjort både inseminationer och IVF:er med donator spermier utan resultat.
    När vi hade gett upp efter sista inseminations försöket dec 2008. Så hade det som absolut aldrig skulle kunna hända hände. Nov 2009 plussade vi spontant. Det tog lite mer än 7 år att bli med vårt gemensamma barn.

Läkarna var lika chockade som oss.

Nu är dottern 16 månader. Vi hoppas på ett syskon. Men det ser mörkt ut. Det finns ju inga garantier att vi lyckas igen.

Glöm ej att ta hand om varandra nu.

Mirakel sker.

• Mirakel familjen

GreenGal: Vi slutade hoppas och tro på allt som har med att få barn tillsammans. Men långt in i hjärtat gick det inte att sluta tro eller
    hoppas.

Det hade nämligen hänt mirakel tidigare i min mans familj.
    * Makens farbror skulle aldrig bli pappa. Han har en dotter som fyller 35 denna månad.
    * Makens kusin den blivande 35 åringen har
    PCO. Läkarna sa att ej skulle lyckas. Men efter 12 år kom första barnet hon har 3 nu. De kom tätt. De är födda april 2005, januari 2007 och maj 2008.
    * Makens morbror kunde ej heller få barn sas det. Men efter att ha träffat en ny kvinna. Blev det ett barn gjort efter ca 4 år. Han var 41 år när sonen föddes.

På min sida är det jag och min halvsyster som har det svårt att få barn. Hon är nu 42 år och barnlös än. Men hon och hennes man fick en son 1994 dom dog vid förlossningen. Det var ett IVF barn.

• Mirakel familjen
    LillaRäven skrev 2011-10-30 09:13:44 följande:
    Mirakel familjen, vad var orsakerna till att din man var "steril"? 
    Han ahde påssjuka i tidiga puberteten. Så de trodde var pga det. Men det kan ev beror på kromosom avvikelse oxå. Fick inga konkreta svar på utreningen.
  • Mirakel familjen

Jag med kan svara på frågorna. Gör det under dagen. För nu ska jag jobba klart mitt natt pass och sedan sova ett par timmar.

Svar på tråden Inga spermier..