• H44

Inga spermier..

Hallå tjejer! Vi väntar ni otåligt på en kallelse för biopsi för att se om min man har några simmare. 2 prov visa noll å han opererar ned ena testikeln som barn.. Fy vilken känslomässig tid det är nu.. Vill gärna vara med i Er tråd å dela tankar och upplevelser, får jag?? :)

• H44

Ååå tack för att jag får vara med :) blir glad!... Memphis: vad är de för blodprover de tagit på din man där de såg att det ev fanns simmare??.... Moii: så de hitta alltså simmare hos din man?? Vad underbart!!! Efter biopsin hur lång tid tar det innan resultat kommer?? Åååå vad nervösa vi är..vilken klinik går ni på tjejer?? På min tyckte de att det var onödigt att spola äggledarna eftersom det ändå inte fanns några simmare som kunde simma där.!

• H44

Memphis: Jaaa Oki det e prover hit å dit! . Vi väntar på lite provsvar på mannen nu bla kromosomprov.. Jätte bra att ni e nöjda! Vi går i Västerås å gör förberedelserna sen blir det Akademiska i Uppsala.. Hur känner ni inför DI, har ni berättat för några runt omkring? Vi pratar en massa om det oxå å jag läser en del.. På något sätt vill vi ändå prata om det å funderar.. Då vi inte vet om det finns simmare än eller inte.. Känner samma sak skulle svimma av lycka om de hitta några.. Fy vilken press detta är. Och när vi fick beskedet på första resultatet kändes det som värden rasa samman.... Det är verkligen en känslo prövning.. Upp å ner.! Hur känner ni?

• H44

Körsbärsträdet: åå vad skönt att läsa det du skrev :) du beskrivet det så fint. Stort grattis till erat barn, vad underbart vilken lycka!! Vi kommer inte att ge upp. Det finns så mycket kärlek mellan mig och min man och vi blir starkare för varje dag som går. Självklart kommer vi älska vårat barn när vi får lyckan att bli föräldrar.. Vägen är lite krokig just nu. Får jag fråga lite flera frågor??...... Vet de varför de inte hittade några simmare, kan det ha något med operationen att göra? För att få reda på väntetiderna för DI kontaktar man den kliniken man tillhör? Så DI ingår inte i vårdgarantin? Har ni berättat för vänner och familj? Hur gick biopsin till, ont efter? Så skönt höra hur ni har det som är i samma situation :) tack igen!!!

• H44

TACK SÅ JÄTTE MYCKET KÖRSBÄRSTRÄDET!!! vad go du är! Känns kanon att få reda på mer å hur ni upplever saker.. Sen är vi alla olika så klart. Vi har berättat för min familj som vi står väldigt nära och några vänner. Sen kommer vi att vänta tills vi vet mer. Min man pratar men mig om allt men tycker att han inte har något behov om att berätta för andra på samma sätt som jag har.. och självklart respekterar jag det.. Vi tar ett steg i taget nu..

• H44

Aurora:: tack för dina kloka ord :) Tar de biopsi på båda kulorna?? Ååå jag vill ha vår tid nu är sååå nyfiken! STORT grattis till Er som väntar bebbe :) hihi..! Tänkte på det här med T,levaxin.. Mitt första prov var 2,9 och de tyckte de var lite högt andra provet var 2,4.. Är inte det oxå lite högt.. Vad vet du om detta??

• H44

Memphis: håller med dig helt.. Det är bara 2 v sen vi fick reda på att prov nr 2 inte heller inne höll några simmare.. Fast jag har haft den känslan rätt länge... Så När vi vet mer hur det blir för oss och vi själva fått bearbeta.. Kommit igång och förhoppningsvis vara gravid är nog det naturliga steget vara att berätta. Och för de närma på vilket sätt vi blev gravida. Vi skulle heller inte skämmas alls över att vänta ett donatorbarn utan vara lycklig och otroligt tacksam att det finns hjälp att få från sjukvården men även privatpersoner som ställer upp och donerar. Men vi vill inte berätta än eftersom vi inte orkar med 1000 frågor och pressen utifrån än. Det är ju många som inte berättar förns de är gravida... Men ibland vill jag bara skrika ut något till någon eftersom det snurrar massa tankar och känner att jag är så känslig just nu.. Det varierar så men nu känner jag mig så arg. Inte på någon eller så utan bara arg vill hellst vara ifred.. Men det ändrar sig snabbt.! Ooj vad mycket babbel hoppas ni förstår något av det! :)

• H44

Aurora79: Ååå Oki e det så.. Vad bra det känns att få reda på mer.. Ska helt klart prata med min läkare om mitt värde på 2,4. Och förra gången var det på 2,9. Ååååå nu vill jag att de ska öppna så vi kan få reda på mer och få tider. TACK ALLA FÖR NI FINNS PÅ TRÅDEN!

• H44

SmillanK: åå blir ledsen för Er skull.. Hur mår du hur känner ni Er nu? Tack för ditt välkomnande :) hur har Er resa sett ut? Skickar en kram!

Svar på tråden Inga spermier..