• KärlekNr1

Inga spermier..

De hittade inga spermier i min sambos testiklar. Det har nu gått 5 månader sedan vi fick besked om barnlöshet. Friade för 4 månader sedan till min kille så har huvudet på bröllops tankar för tillfället. Men efter bröllopet tänkte jag ta upp frågan igen för då har det gått 1 år. Min blivande man är jätte mycket emot adoption för sin egen del, nästan lika mycket emot donation.

Nu senast sa han att när våra närmaste vänner tänker börja att skaffa barn så ska vi boka tid.

Men han tycker inte om tanken att de ska spruta in spermie vaginalt på mig. Utan han vill hellre att det sker med IVF behandling..

GoC skrev 2014-10-14 09:55:42 följande:

Vi har precis fått besked nummer två... Inga spermier, förhöjda värden i hypofysen dock ingen kromosomavvikelse. Var det någon som hade haft samma men ändå hittat spermier i testikeln?

• KärlekNr1

Jag är 24 och han är 25. Kommer inte riktigt ihåg men de sa att det kunde vara medfött!

Efter biopsi så ångrade vi att vi gjorde det testet, då kollapsade hela vår värld. Ingen av oss gick till jobbet. Det var som tiden stod still.

Läkarna var så positiva också blev det så negativt.. Det spelade ingen roll hur trevlig man var hur mycket förhoppningar man hade och hur mycket man än försökte tänka positivt. Så försvann allt.

Men livet går vidare. Han kan idag tänka sig donation men han kan inte acceptera att barnet ska kalla han pappa. Så nu börjar jag tveka, kanske borde leva utan barn!!?

GoC skrev 2015-01-19 16:03:37 följande:

Åh vad tråkigt att höra:( hur gamla är ni? Min sambo är för donation... Bara jag som inte kan se mig själv göra det... :( vi väntar fortfarande på biopsi. Hade din sambo också förhöjda fsh-värden?

Svar på tråden Inga spermier..