• Linnea1986

Inga spermier..

Hjärtat längtar skrev 2011-02-20 17:54:08 följande:
    SmillaK, eftersom din man tar testosteroners. och TB1, din sambo ska, så undrar jag vad de har för testosteronvärde?
    Min man har 5,9.
    Jag haf sagt till min man att han ska ringa till läkaren, man han vill inte det. Men det är ju för hans eget bästa säger jag.
    Min sambos test låg på 6,2 sist, så han ska få testosteron.. Men först vill vi göra utredningen på kvinnokliniken färdig. Vet att du inte skrev till mig, men ville ändå svara :)
  • Linnea1986
    Hjärtat längtar skrev 2011-02-20 19:24:49 följande:
    Tack för svar nightangel! Har er läkare sagt varför han ska få testostersoners?
    Han kommer få det för att han ska kunna må lite bättre och dom vill ha upp hans värden lite..
  • Linnea1986

18 dagar kvar till sambon och jag ska på första besöket, börjar bli mer nervös inför allt nu, Men en rolig sak o se fram emot är att vi har bestämt oss för att gifta oss i smyg med bara 2 vittnen, imorn ska vi o beställa ringar :)

• Linnea1986
    Aurora1979 skrev 2011-02-22 21:29:37 följande:
    nightangel: Grattis! När ska ni gifta er? Vi gifte oss oxå mitt i denna veva. Vi ville ha något härligt att se fram emot mitt under all väntan och jobbiga besked. =)
    Vi har inte enats om ett datum ännu, vi skulle ha varit ner på stan idag o fixat med ringar o papper, men de kom annat i vägen, så får se om vi hinner med de på torsdag för imorn så ska jag till vettis med hunden så han ska få sin vaccination.. Men funderar på om vi ska ta de i slutet av mars eller början av april :)  Innan min 25 års dag i alla fall o ja fyller 2 maj..
  • Linnea1986

Dagarna går väldigt sakta nu tycker jag, även fast jag försöker hitta på en massa, i går var jag nere på stan och lämnade in papprena för hindersprövning och för att ändra efternamn, på måndag ska jag dra med sambon ner på stan och fixa ringar, får då se hur lång tid de tar o fixa ringarna så vi kan bestämma ett datum.. Har tränat på det här med barn nu oxå, fick hit kompisens son igår som blir 3 år i år, han sov över till idag, han kommer även komma imorn igen och sova över, sambon va väldigt trött efter igår.. haha, stakarn..

• Linnea1986
    SmillaK skrev 2011-02-26 20:07:04 följande:
    Så spännande och kul med giftermål. Hoppas det blir snart Vi har också banvaktat en 2.5 åring över natten. mycket mysigt. Det är väldigt kul att vara med barnet utan föräldrarna när man bara kan koncentrera sig på det.
    Jo de e roligt o ha dom utan att föräldrarna är med, lite lättare o våga säga till om dom gör fel.. Idag ska vi ha med honom på ett barnkalas som vi blev bjudna på igår.. Får se hur de går.. haha
  • Linnea1986

Nu är de inte många dagar kvar tills vi ska på vårat första besök, har inte tänkt så mkt på de i helgen, men förut slog de mig, på fredag åker vi till sjukhuset för att träffa läkaren..

Hur går de för er andra??

• Linnea1986

Nu är de inte många timmar innan vi ska vara på besöket, kl 11.. Har inte sovit mkt i natt, o inte sambon heller.. Tror vi e mer nervösa än vad vi vill erkänna åt varandra..

• Linnea1986

Fy faan säger ja bara för idag.. Känner mig så himla ledsen och kränkt.. Det gör även min sambo.. Vi fick inte komma in i tid, utan kom in 30 minuter försent tackvare läkaren o så va vi bara inne hos honom i 10 minuter.. Han kunde inget kolla mig idag då ja fick min mens på vägen till sjukan.. O så kollade han på mig o sa - Jag ser att du e väldigt knubbig!! Hur lång är du och vad väger du? O fick veta mitt bmi.. Vilket ja redan visste innan, eftersom ja har gått hos dietist men de hjälper inte.. Vi fick med oss 2 förvirrade frågetecken hem och 1 burk som sambon ska lämna spermaprov i.. Sjukhuset ligger 6 mil härifrån och måste lämnas inom 1 timme, o provet ska vara inne kl 8 på morgonen.. Hur gör man då när ingen av oss har körkort?? Hmm.. Mår skit just nu..

• Linnea1986
    Aurora1979 skrev 2011-03-11 18:27:59 följande:
    nightangel86: Ledsen att du fick ett så dåligt bemötande av läkaren. Tyvärr är det ju så att man inte gör IVF om man har för högst bmi. :/ Har själv vägt 50kg mer så vet mycket väl hur det känns när folk påpekar ens vikt.... :(  Sa han något om var gränsen låg eller nåt?

Problemet med din mans spermaprov antar jag att han får åka till sjukhuset och låsa in sig på något lämpligt rum och göra det han ska...  :/ Vi kom precis på gränsen till den där timmen det fick ta men eftersom vi visste att det skulle visa på noll spermier (det var 2:a provet han fick lämna då)  så spelade det knappast någon roll för oss.

Vad händer nu då??
    Han kommer få "fixa" provet hemma o sen att man åker så man e där inom en timme.. Vi kommer nog lyckas hålla den tiden då hans pappa jobbar på det sjukhuset någon dag i veckan så vi kan åka med honom dit, o sen ta oss hem med buss och tåg..

Jag har ett BMI på 38-39 och gränsen låg vid 30.. Hur ska man lyckas gå ner så mkt?? Jag har struma och har jätte svårt o gå ner i vikt, fast ja vill de..
Svar på tråden Inga spermier..