• Hjärtat längtar

Inga spermier..

Det skulle ta ungefär en månad att få svar, och maken tog ju proven i tisdags. 

Vad ska ni göra hos urologen? hoppas det inte dröjer alltför länge!
    Jag tror det kostar ungefär 8000:- att göra biopsi privat, läste jag på nån sida. 
  • Hjärtat längtar
    mooogn skrev 2010-05-18 12:45:24 följande:
    jag tycker din man får fundera på att du faktiskt vill ha ett barn som du får vara mamma till!
  • Hjärtat längtar

det är nu tre veckor sen min man tog kromoson-provet, jag ringde just till gyn, men det verkar ta tid att få svar. 

Jag brukar glömma bort att vi kanske har en chans att få ett biologiskt barn. Chansen är ju så liten. 
    Om vi får göra biopsi, om de hittar spermier som är dugliga, Om IVF (ICSI) fungerar, om bebisen väljer att stanna i magen.....
    Om om om om, vi har nog ingen hög procentsats i att lyckas.
  • Hjärtat längtar

jaha okej jag trodde det tog en månad, men då vet jag att jag troligtvis har längre tid att vänta....SEGT! vill ju veta om det blir nån biopsi!

När ska ni göra IVF?
  • Hjärtat längtar

nu verkar denna tråd ha blivit en donationstråd men iaf så har vi fått provsvar på kromosonprovet maken tog. 

Han har en kromosonavvikelse, som är väldigt ovanligt bland de som har azoospermi. 
    Skulle de hitta spermier genom biopsi och man gör IVF, är det stor risk att jag får missfall, eller att det blir missbildningar på barnet.
    Läkaren skickar provsvaren till RMC som avgör om vi får göra biopsi. 
    Just nu känns det som vi skiter i alltihopa, det är ju så liten chans. Vi hade inte förväntat oss några bra resultat heller, så fortsätter vi drömma om vårt afrikanska barn!
  • Hjärtat längtar
    Aurora1979 skrev 2010-05-27 19:03:23 följande:
    GreenGal: Får jag nyfiket fråga vilken sorts avvikelse han hade? Min sambo har oxå en kromosomavvikelse. Han har XYY47; alltså en manlig könskromosom för mycket. I vårat fall sa de inte att det skulle påverka alls. Har varit hos genetiker för att kolla upp just detta. Men har massor av andra problem i stället... ;)
    Jag vet inte vilken avvikelse han har. Det var min man som pratade med läkaren. Men jag ska försöka ta reda på det. 
    Så din mans avvikelse behöver inte betyda att ni lättare får missfall, missbildningar på barnet?
    Vad har han för andra problem? Som jag har fattat det gör min mans avvikelse "endast" att han inte kan få barn...
    Var din mans avvikelse ovanlig, bland de som har azoospermi?
  • Hjärtat längtar

Blåbäret:
    Att din man inte har sädesledare, beror det på att han är bärare av anlaget cystisk fibrios.
    Om båda är bärare av anlaget är det 25% risk att barnet får sjukdomen.
    Min kusin har nämligen den sjukdomen. Alltså var både min farbror och hans fru bärare av anlaget för sjukdomen. Så jag kanske också är bärare, det vet jag inte. 

Svar på tråden Inga spermier..