• Memphis

Inga spermier..

Körsbärsträd skrev 2011-02-20 17:22:59 följande:
    Har också varit på ikea idag, men jag sprang snabbt förbi barnavdelningen, däremot var jag på väg in i en barnvagnsaffär, känner på mig att det kommer vara ett svårt beslut för oss =), men som sagt...får vänta tills det ligger en liten i magen, för det ska det göra snart hoppas jag!
    Ja!
    Sambon tycker väl att är lite vääl att kika på bebisgrejer redan nu, men vad ska man göra Glad
    Det är som sagt sånna småsaker som kan göra en dag mycket bättre när man börjar märka av att man går med negativa tankar.

Jag hoppas också att en liten flyttar in hos er snart!
    Hos oss alla Glad
  • Memphis

Vad mycket spännande som händer i erat liv! Får önska stort grattis och lycka till! :)

• Memphis
    moii skrev 2011-02-28 18:33:55 följande:
    Idag var vi på första mötet och i övermorgon ska jag börja spraya! Jäklar vad snabbt liksom, jag har inte riktigt hunnit med känner jag men det känns fint att få komma igång ändå.
    Vad kul!
    Och spännande!
    Skönt när det flyter på och man slipper denna väntan!

Lycka till nu!

Glad
  • Memphis
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:29:26 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    Åhååå.. ! Vad spännande!
    Håller tummarna för att det är som det verkar vara Glad
    Lyckokänslor!
  • Memphis
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 16:31:29 följande:
    Memphis: tack, känns som att de kan behövas.
    Hur går det för er?
    Jadu, vi väntar på första mötet. Fortfarande.
    Vårdgarantin säger tre månader, det är jobbigt att vänta på att få börja vänta, om du förstår hur jag menar!
    Förhoppningsvis går det undan när vi väl är igång!

Ringde idag, då jag fått en kallelse till cellprov.
    Antog att det inte hade med utredningen att göra så jag ville kolla så att jag kunde göra det provet samtidigt som de andra undersökningarna på fertelitetskliniken, istället för att hoppa hit och dit flera gånger.
    Det är ju inte så att man Älskar att ligga i gynstolen så att säga.
    Det gick jättebra sa hon, och jag passade på att höra så att de fått våra hälsodeklarationer.
    Kallelse skulle troligtvis komma i början på April.
    Så det är bara att hålla ut Glad
  • Memphis
    Linnea1986 skrev 2011-03-11 18:20:41 följande:
    Fy faan säger ja bara för idag.. Känner mig så himla ledsen och kränkt.. Det gör även min sambo.. Vi fick inte komma in i tid, utan kom in 30 minuter försent tackvare läkaren o så va vi bara inne hos honom i 10 minuter.. Han kunde inget kolla mig idag då ja fick min mens på vägen till sjukan.. O så kollade han på mig o sa - Jag ser att du e väldigt knubbig!! Hur lång är du och vad väger du? O fick veta mitt bmi.. Vilket ja redan visste innan, eftersom ja har gått hos dietist men de hjälper inte.. Vi fick med oss 2 förvirrade frågetecken hem och 1 burk som sambon ska lämna spermaprov i.. Sjukhuset ligger 6 mil härifrån och måste lämnas inom 1 timme, o provet ska vara inne kl 8 på morgonen.. Hur gör man då när ingen av oss har körkort?? Hmm.. Mår skit just nu..
    Vad trist att ert besök blev till besvikelse, Kan bara tänka mig hur det måste kännas!
    Man ser ju fram emot det så enormt mycket!

Du får vara stark och försöka tänka på att det här med vikten tar de upp enbart i medecinskt syfte eller hur man ska säga, försök att inte se det som en förolämpning och försök att inte ta det personligt.
    Denna läkare hade verkligen kunnat lägga fram det på ett mer genomtänkt sätt, och försökt förklara varför de lägger vikt på sådant, och hur du kan få vidare hjälp med att få ordning på det så att du kan ha en hälsosam  och bekväm graviditet sedan.

Det låter inte okej att ni behövt gå därifrån som frågetecken, vitsen med besöket var väl ändå att få mera klarhet i hur saker och ting kommer att gå till!
    Jag tycker att du ska ringa och berätta som du känner, och ställa de frågor som du funderar över så att du kan känna dig lugn.
    Säkert finns det en lösning på det här med spermaprovet tex.

Om du upplever denna läkare som arrogant och känslokall så be om en annan!
    Detta ska ju inte behöva vara jobbigare än det redan är.

Kram till dig!
  • Memphis

Här står det stilla!
    Har inte kallelse till första mötet kommit den här veckan så måste vi nog ringa och sparka dom lite i röven tror jag..

Glad

• Memphis

TBI, Hur går det? Hur känns det? Glad
    Det var väl dags för er att komma på samtal snart väl?
    Du måste berätta hur det gick sen!
    Vi har fortfarande inte fått nån kallelse..
    Början på april, som dom sa, har ju varit för längesen Obestämd

Är en sån mes, så jag är inte sån som ringer och "tjatar" heller..
    Tänker att "den kommer väl imorn.."
    Börjar lessna på att hänga vid brevinkastet nu! Haha!

Kram!

• Memphis
    moii skrev 2011-04-19 17:54:09 följande:
    hördu, ring! Du kan ju bara få svar menar jag :) Och om du inte får kallelse nu hinner duinte börja före sommaren och då blir dt snart september eller oktober, RING!
    Åhh.. ja du har rätt tametusan!
    Får sluta vara en sån mes.
    Imorn är det jag som ringer!
    Kan väl inte sitta här och slösa tid hur länge som helst heller..
    Tack för sparken i baken Glad
  • Memphis
    SmillaK skrev 2011-04-20 11:13:09 följande:
    Memphis, du måste bli lite tuffare i den här svängen! Jag är också en mes, men är det något jag har lärt mig av den här processen så är det att man alltid vinner på att vara jobbig och tjatig och ringa i tid och otid. Trist är det, jag tror egentligen allt gott om människor och vill inte besvära, men tyvärr så hamnar man mellan stolarna ibland.

Dessutom är jag rätt säker på att bara för att jag är rätt ung (de räknar inte in att min sambo är 10 år äldre) så sinkar de oss för att kunna skynda på äldre par (en läkare har t.o.m sagt det rätt ut) för våran utredning tog jättelång tid och alla undersökningar gjordes med månader i mellan (högst tre då för vårdgarantin) medans jag läste om en person här på FL som gjorde samma undersökningar paralellt och på hälften av tiden. Önskar att jag hade tjatat lite mer så här i efterhand.

Imrgon är det tid för vårat läkarsamtal och jag är så förväntansfull, känns så underbart att snart vara igång. Jag försöker plugga, men det är lite svårt att koncentrera sig. Undrar hur det kommer att bli när man går och väntar efter inseminationen, vågar knappt tänka på hur okoncenterad jag kommer vara då. Och jag som har så mycket att göra nu närmsta två månaderna...

TB1: Bara två veckor kvar, underbart! Vet du ungeför hur snabbt efter det mötet ni kan få komma igång med inseminationer? Det är inte omöjligt att vi kommer att följas åt väldigt nära. Så spännande! Jag tror faktiskt attt jag började läsa denna tråden precis när du startade den, så jag har ju följt dina tankar rätt länge nu. Tänk vad anorlunda man ser på saken nu, eller hur
    Du har så rätt!
    Och idag drog jag iväg ett mail och fick svar ganska direkt!
    Jag hade tänkt ringa men jobbade så jag missade deras omöjliga telefontider!
    Hon skrev att vi har fått en tid den 18 maj. En månad fram, men iaf en tid! Glad
    Varför vi inte fått kallelse om den tiden vet jag inte, men hon skrev att den är skickad och bör dyka upp snart.
    Kanske hade dom missat oss och hon kastade iväg den nu?
    Nåväl!
    Det är ju skitsamma så länge vi får komma dit såklart! Glad
    Så nu är det bara att återgå till sin väntan.

Spännande med mötet imorn!
    Förstår Verkligen att du inte kan koncentrera dig!
    Väntar med spänning på uppdatering om hur det gick!

Kram och lycka till!
    TB1 skrev 2011-04-19 21:05:23 följande:
    Hej :) det har varit så tyst i den här tråden ett tag nu :/ Det känns bra men börjar bli nervös och jag vet inte varför :-P
    Om två veckor ska vi dit, den 2 maj :) Klart jag berättar hur det gick !
    Men hörredu, Imorgon är det du som ringer gumman! "sparkar dig i rumpan" För nu ska du få en tid!
    Sänder dig en stor kram {#emotions_dlg.flower}
    Du såg kanske vad jag skrev ovanför här! Glad
    Jag får gaska till mig lite så jag inte mesar runt här och att det dras ut på alltför länge.
    Självklart är det bekvämt för dom om dom har några patienter som nöjer sig med att komma lite i skymundan, och inte gör gnäll av det!
    Jag börjar vässa armbågarna redan ikväll så jag är garderad framöver här Tungan ute

Det börjar närma sig för er!
    Har ni klurat ut massa frågor nudå som ni vill ha svar på?
    Jag har en känsla av att ja kommer sitta där som ett fån sen och inte komma på ett dugg av vad vi funderat på sen vi började tänka på barn, haha Glad

Kramar!
Svar på tråden Inga spermier..