• H44

Inga spermier..

Kram till er alla

• H44

Dion lycka till! Min man har gjort biopsi och tyvärr hitta de inga simmare.. Så för oss blir det donation.

• H44

Dion: vi har försökt ca 1 1/2 år men längtan har funnits längre.. Joo Dr tror att det beror på att min mans ena punkula opererades ned "för" sent så den mådde inte så bra när de låg längre upp i magen.. Och min svärmor har sagt att operationen var lite "krånglig" Att de egentligen ville utgöra operationen i två steg så ledarna skulle hinna med.. Tror han var runt 6 år.. Vi har i dag varit och träffat kurator å läkare för att få ordentlig information om donation.. Håller tummar och tår för er i morgon!! Lider med er vet vad ni går igenom! Finns här skriv i tråden eller privat om du vill!! Ställ 1000 frågor!!

• H44

Hallå alla fina :)... Hur mår ni? Vi har en bra helg å njuter av varandra! Å längtar tills vårt första försök.. Vill verkligen hinna ned ett innan jul men tror det inte kommer att ske :( kram kram

• H44

Dino: vad bra att ni ska dit skönt att få ett svar snart.. Hur mår ni mitt i allt?

• H44

Dion: låter klokt era tankar.. Tänker på er och extra mycket på tisdag :)

• H44

Exakt det mänskliga faktorn kan ställa till det överallt.. Jag e sjuksköterska :)

• H44

Dino: vilken lycka :) helt underbart stort grattis till er!! Berätta gärna mer framöver hur det går!!

• H44

Ja vi väntar å väntar.. Nu har de hittat en cysta på mig och jag måste opereras i morgon. Är verkligen livrädd vad cystan innehåller och vad den kan ställa till med.. Den sitter på äggstocken å måste de ta bort den så minskar chansen att bli gravid :( känns som vi har haft nog med jobbiga saker nu :( Vi är så trötta och ledsna... Bara att kämpa vidare! Kram alla

• H44

Hej hej!! Vad glad jag blir att ni skriver här.. E trötter nu men Uppdaterat vårt läge i morgon.. God natt!!

• H44

Hej så lite piggare idag :) Joo jag opererades och de gick igenom hela buken å leta efter cystor eller endometrios å som tur var hitta de inget.. Förutom den cystan de sätt på ul.. Och den satt inuti höger äggstock.. Eftersom vi inte har några barn ville de inte öppna upp äggstocken för då förstörs ägg reserverna., Så cystan är kvar. Nu gäller det att den inte växer å ställer till problem.. Väntar nu på att få mens har aldrig längtat så mycket efter att mensen ska komma :) Sen är det dax för vår första insemineting med donator :) å vad vi längtar! Hur går det för er hur mår ni??

• H44

Elin jag kan svara lite på hur det var för oss.. Direkt efter andra prov svaret på noll spermier kom skicka de remiss för biopsi å det tig bara någon v innan vi fick tid. Efter det fick vi en tid till läkare å kurator för att bli godkända.. Så de vet att vi vet vad vi ger oss in på. .. Sen kom ju min cysta i vägen annars hade det inte varit någon tid alls inför donation.. På akkis ville de att jag skulle tagit lite olika provet så som hiv, rödahund, mm.. Och spola äggledarna.. Det är bara att ligga på å fråga och ringa.. Vi fick inte alls vara med å påverka donatorn.. Förutom när de fråga om våra hårfärger.. Så vi tyckte det stämde med vad se sa.. Fråga gärna mer :)

• H44

Åå vi fortsätter vänta på vårt första försök med di.. Vi har valt att endast berätta allt för mina föräldrar eftersom vi inte orkar med andras frågor just nu.. Men det är några av våra vänner som vet om att vi har det svårt att bli gravida.. Tycker det är skönt att denna tråd finns och nu är lite mer aktiv.. Ställer gärna upp och svara på frågor! Kram till er

• H44

Elin: exakt di är donatorsinseminering.. Vet inte om du läst om vår resa. Drar lite kort.. Varit tillsammans 10 år. Juni 2010 börja vi aktivt försöka bli gravida men önskan har funnits länge.. Mars 2011 första besöket prover å min man lämna spermier prov = noll spermier. Vår sorg blev total och jag bröt ihop.. Fick vänta 3 mån lämna ett prov till = noll där oxå.. Då bröt mon man ihop.. Fick remiss för biopsi.. Då var vi redan rätt inställda att det inte skulle hinnas några.. Kan inte förklara men det var en känsla vi hade. Det var vidrigt hela situationen många tårar och kramar en stor sorg! Och en känsla av tomhet.. När de sedan ringde efter biopsin å lämna svaret att det var tomt.. Blev vi så klart ledsna men på något sätt blev det inte kaos utan vi var så inställda på att svaret var så. Vi hade redan bestämt oss gällande vårt nästa steg så vi låg på och ringde direkt och fick en tid för samtal med läkare och kurator. För att bli godkända.. Det som saknades var spolning av mina äggledare.. När de var dax hittades en cysta på mig och ville operera.. Så nu är det gjort å vi väntar på mens och att äl ska komma igång.. Det är bara väntan å väntan..! Hela åter har varit kaos och fullt med känslor massa sorg och tårar. Men vi känner stor kärlek till varandra och kramas mycket!!

• H44

Elin: vi fick flesta svaret dagen efter. Och sedan skicka de även iväg på vidare koll å fick det svaret ca 1v senare. Vi pratar inte lika mycket om just set nu men det kommer upp då och d.. Behovet är inte lika starkt att prata om det längre.. Just nu är vi spända och ser framemot 2012! Hur mår ni vart befinner ni er i resan? Vilken klinik hör ni till?

Svar på tråden Inga spermier..