• Aurora1979

Inga spermier..

TB1: Vad tråkiga nyheter! =( Vet inte om det inger hopp men min man hade oxå höga FSH-värden och hos honom hittade man spermier. Nu vet jag förstås inte om hans värden var väldigt höga eller bara lite... Tycker allt att han borde få genomgåg en biopsi bara för att vara helt säkra?!

• Aurora1979

TB1: Insistera på det! Jodå för oss går det framåt. Vi börjar ivf:en på riktigt nu. På söndag börjar jag med nässprayen som ska nedreglera mig. :)

• Aurora1979
    moii:  FSH, produceras i adenohypofysen och stimulerar utvecklingen av folliklar (ägg) i äggstockarna. Hos män påverkar FSH testiklarna som börjar producera spermatozoer. FSH börjar insöndras under puberteten.

info från Wikipedia.
  • Aurora1979

TB1: Vi gjorde alla såna test och undersökningar på vår fertilitetsutredning. Vår utredning gjordes på KK i Göteborg. Biopsin däremot görs inte överallt så det blir nog ett lite större sjukhus eller så. Tror att man kan göra biopsin privat oxå, men det är rätt dyrt.

• Aurora1979

Då får jag anta att min mans FSH-värden inte var jättehöga då eftersom vi fick göra biopsi utan att insistera. Dessutom måste han ju genomgå en biopsi för varje gång vi gör en ny IVF.

• Aurora1979

TB1: Är inne på dag 2 med sprayandet. Känner inget annorlunda än så länge, men det kommer nog! ;)

• Aurora1979

TB1: Man sprayar ända fram till äggplock, men lite mindre dos efter att man börjat med sprutorna.
    Mår illa och är trött som bara den just nu. Men vet inte om det är pga nattjobbandet eller eller biverkningar på sprayen. Det lär visa sig antar jag. Vill inte må så här i 5 veckor iaf. Hua!

• Aurora1979

Smulans: Härligt att ni är igång! Vi med som sagt. Stort lycka till på ÄP!

.... men visst är det trist att sjukvården verkar vara okunniga inom vissa områden?! En läkare kan tycka att det är helt lönlöst med vidare utredning medans en "expert" tycker något helt annat.

• Aurora1979

FrökenFräken: Lycka till med ert syskonförsök! Det låter helt fantastiskt att det har gått så bra för er. Nu hade vi ju turen att hitta spermier på min man men vi hade gått vidare till donatorinsemination om det behövts!

Svar på tråden Inga spermier..