Inga spermier..
Lycka till med eran adoption!
Det var också en stor risk för min man och hans tydligen små testiklar. Det kan påverka hans hormoner att göra biopsi.
TB1: Min man har oxå ett medfött fel. Vi har blivit erbjudna biopsi, men inta tagit den chansen pga risker vid biopsi, och att det ändå är så liten chans att hitta spermier.
Nyligen fick vi ett brev hem där det står att hans FSH-värde är lätt förhöjt: 12,4.
LH-värdet 3,4 Normalt.
Testosteronvärdet 5,9 är ganska lågt. och så står det att man bör fundera över om han ska ha eventuell testosteronersättning.
Vad menar dom med det? Det gör väl ändå inte han får några spermier????
TB1: Oj nu blir jag lite orolig att samma sak gäller för min man. Kanske ska ringa kliniken så han kan få Testosterontabletter. Min man har faktiskt också ganka dålig skäggväxt och små testiklar.
Vi har stått i adoptionskö i ett år. Gått föräldrautbildning och till hösten blir det utredning. (Vi kan inte få medgivande förrän jag fyller 25 i höst). Så det är ju minst 2 år kvar till vi får barn.
Skönt att ni bestämt er för donatorinsemination! I danmark eller i Sverige? Lycka till med det!
Nightangel86: Beklagar din makes diagnos. Kommer ni få göra biopsi?
Min man har lika många kromosoner som alla andra men två stycken har bytt plats med varandra tydligen...
TB1: Lycka till med din äggledarspolning idag, hoppas det inte gjorde så ont som för mig!
Det kändes lite som mensvärk men hundra ggr värre, kändes som man skulle sprängas lite... usch nu pratar vi inte mer om det...
På RMC berättade de om min makes kromosonfel och vad det innebar.
För det första var det ju väldigt liten chans att finna spermier genom biopsi och att göra biopsi på så små testiklar kunde påverka hormonerna och det lät ju inte bra.
Skulle vi ändå finna spermier och göra IVF och jag skulle bli gravid så var det stor risk för missfall eller missbildning på barnet. Då skulle man få göra fostervattenprov/Fosterdiagnostik i v.12 och sedan få reda på svaret i v.16.
Jag skulle aldrig klara av att göra abort.
Därför blev inte detta ett alternativ för oss, vi orkar inte gå igenom fler besvikelser därför bestämde vi oss för adoption och det sa vi till RMC.
Har ni fått reda på mer om din sambos kromosonfel?
Smilla K: Anledningen till att det inte blev DI, var för att det inte kändes rätt helt enkelt. Men jag var jättevelig i början. Det hade ju antagligen gått mycket fortare att få barn genom DI och jag hade fått uppleva graviditet och förlossning, men känns det inte rätt så går det ju inte. Vi kände att adoption var rätt för oss.