• Hjärtat längtar

Inga spermier..

SmillaK skrev 2011-02-17 23:02:20 följande:
    Memphis: Ja här lever man dubbelliv
    Det är säkert olika i olika landsting hur lång tid det tar, men om det är en sak som jag har lärt mig genom den här resan så är det att det är aldrig fel att ringa och kolla en gång extra. Vi har som sagt hamnat mellan stolarna ett par gånger. Man förlorar inget på att ligga på.

Green gal: Det är verkligen inget lätt beslut, men skönt när man väl kommit fram till ett och känner sig bekväm med det. Hur långt har ni kommit i adoptionsprocessen? Jag har pratat lite med min sambo om att sätta upp oss i kö, men han är inte intresserad ännu. Vi har dock bestämt att om jag inte är gravid till hösten så ska vi kolla upp om adoption. Jag vill gärna ha en plan b

Förresten kollade vi på filmen du tipsade om, och den var ju aldeles fantastisk. Den perfekta donatorn tycker jag, han var underbar  
    Vi har köat ett år, vi gick föräldrautb i höstas och ska utredas till hösten, så jag hoppas vi får medgivande i dec och att vi sen kan skicka papper till nåt land nästa vår och vänta barn på riktigt!
    Även om det inte skulle bli adoption för er så skulle jag ändå tipsa er om att ställa er i kö så fort som möjligt. köerna är ju långa. det kostar mellan 2-3000 att stå i kö per år. Så det är ju det enda ni skulle förlora, men skulle ni sen börja intressera er för adoption i höst så har ni redan stått i kö ett halvår och det kommer ni vara jätteglada för då. Bara ett tips! adoptionsorganisationerna hittar du på mia.eu
    Kul att ni gillade filmen!
    TB1 skrev 2011-02-17 23:19:54 följande:
    Men det låter ju bra att man fick träffa både läkare och kurator samma dag, hoppas vi också får den turen så det kanske går lite snabbare :)

Åh den dokumentären ska jag se, ska försöka få med sambo också :) Tack så mkt för länken!
    Ja, se den! Lite sjukt i USA att en donator kan få 56 "barn" som en hade fått i filmen. Det finns ju ingen gräns där. Typiskt USA. I Sverige har de ju åtminstone en gräns och uppföljning antar jag. 16 barn eller nåt sånt.
  • Hjärtat längtar

SmillaK, eftersom din man tar testosteroners. och TB1, din sambo ska, så undrar jag vad de har för testosteronvärde?
    Min man har 5,9.
    Jag haf sagt till min man att han ska ringa till läkaren, man han vill inte det. Men det är ju för hans eget bästa säger jag.

• Hjärtat längtar
    Linnea1986 skrev 2011-02-20 17:59:05 följande:
    Min sambos test låg på 6,2 sist, så han ska få testosteron.. Men först vill vi göra utredningen på kvinnokliniken färdig. Vet att du inte skrev till mig, men ville ändå svara :)
    Tack för svar nightangel! Har er läkare sagt varför han ska få testostersoners?
  • Hjärtat längtar
    SmillaK skrev 2011-02-20 19:28:16 följande:
    Innan behandling hade han 8 och nu har han 12. I hans ålder(36) ligger testosteronvärdet normalt mellan 10-30. De vill helst att det höjs lite till. Jag har för mig att hos kleinfeltare ligger något annat hormonvärde ofta lite högre (kanske FSH??) och det motverkar effekten av testosteronet. Så även om hans värden inte är så låga så vill de nog ha lite extra p.g.a. det.

Vet du varför han inte vill? Det har inte varit speciellt jobbigt med testosteronet. Sambon var lite orolig att han skulle förändras så mycket i personlighet att han inte kände igen sig själv. Men det har han inte sagt ett ord om sen han startade behandlingen. Jag själv rycker bara han har förändrats till det positiva.
    Han ser väl ingen anledning till varför, eftersom han mår bra. Sen läste han nåt på internet om att kolla prostatan en gång i halvåret och det blev han rädd för. Måste din man göra det?
  • Hjärtat längtar
    moii skrev 2011-02-21 19:49:15 följande:
    tja vad är alternativet? Är det inte så att om han inte kollar så kan det bli så att han går omkring med oupptäckt cancer? eller prostataförstoring eller något? Det ska visst vara sjukt smärtsamt även i jämförelse med prostataundersökning som nog inte är särskillt smärtsamt alls.

Men män är ju inte vana att bli utvecklade och undersökta så de blir nog mer nervösa för det än kvinnor, :)
    Men det är väl just testosteroners. som gör risken större att få prostata-cancer. Och han förstår inte varför han behöver ers. eftersom han mår bra.
  • Hjärtat längtar
    SmillaK skrev 2011-02-22 18:43:19 följande:
    Men om han känner att han mår bra och han inte tror att fördelarna med att ta testosteron uppväger nackdelarna, så kanske det inte är något för honom. För min sambo var det ju som sagt hans dåliga rygg som vi hoppades skulle bli bättre, och då var det värt biverkningarna.

kanske inte. Har din sambos rygg blivit bättre än? Får han mer muskler av testosteronet eller?

Vad är det för biverkningar, mer än risk för prostatacancer?

• Hjärtat längtar
    Aurora1979 skrev 2011-03-07 12:29:26 följande:
    Ooookej, ska erkänna en sak här nu.... jag tjuvtestade i förmiddags och det verkar vara positivt! Förvånad Lagt upp en bild på starka bilder i mitt galleri (om jag gjort rätt dvs)... men det det syns dåligt. Går inte att ta en bra bild! Strecket är svagt men det är definitivt där! RD 11 idag! Kunde inte hålla mig, ville bara veta så jag slipper oroa ihjäl mig varje gång man ska på wc. Solig   Nu ska det bara hålla sig kvar oxå. Nästa orosmoment. Men jag är gravid till motsatsen bevisats!
    GRATTIS!!!Skrattande
Svar på tråden Inga spermier..