• Memphis

Inga spermier..

Körsbärsträd: Nu vet ju jag att du skrivit din väg genom detta, men jag är en virrpanna och har svårt att hålla isär allas historier!
    Första försöket? Insemination? Ivf?

Jag är inte ignorant, bara lite lätt förvirrad! :)

• Memphis
    Körsbärsträd skrev 2011-05-28 19:54:32 följande:
    Tack! Det var jättehäftigt att se plusset på stickan. Förstår att det inte är lätt att komma ihåg allas "historia". Det var vår fjärde insemination. Har gjort tre helt ostimulerade, läste runt lite om cykler och kom fram till att min möjligen var lite för kort, eller normal mellan mens och ägglossning men oftast mellan 9-11 dagar mellan ägglossning och mens, alltså lutealfasen. Jag fick progesteron som jag tog varje kväll nu det fjärde försöket, vet inte om det var det som gjorde att ägget fastnade eller om det hade gjort det iallafall. Ska ta progesteron morgon och kväll fram till v. 12.
    Vilken lycka!
    Envishet lönar sig :)
    Hoppas den lilla trivs därinne! Håller alla tummar och tår jag har :)
  • Memphis
    SmillaK skrev 2011-05-30 20:26:12 följande:
    Körsbärsträd: Grattis så jättemycket till plusset. Njut nu ordentligt av at du väntar barn.

Ego: Jag har nu ätit pergotime i fem dagar och var för att kolla hur det såg ut där inne idag. Slemhinnan såg bra ut och det var en äggblåsa på höger sida som var 20 mm och en på vänster som var 18 mm. Så ikväll blir det ägglossningsspruta och sedan insemination på onsdag. Nu går det undan minsann. Jag hinner inte med i svängarna.

Memphis: när blir det äggledarspolning för din del?

TB1: Hur går tankarna nu, har ni bestämt er för hur ni sak göra?

Drömmar: Grattis till att ni fick pengar tillbaka. Det är ju jättebra att det sprids så det kan utnytjas av andra.
    Vad spännande SmillaK!
    Jag blir alldeles upprymd, känns ju som att man fått en relation till er alla nu och känner verkligen med er!
    Jag hoppas så innerligt att det går bra med inseminationen, Tänk om det skulle lyckas på första!
    Gör det inte det, så är det bara på't igen :)

Ang. äggledarspolning, dom skulle ju hört av sig om dom fick en återbudstid i förra veckan.
    Men tydligen så fann dom ingen lucka, jag får vänta till nästa mens (ca 16/6) och skulle ringa då, så får jag en tid mellan mens och ägglossning. Skönt att jag hinner med det innan dom stänger vid midsommar!
    Ska även höra då, om det är möjligt att få boka in en kuratorstid, så har vi ett datum att se fram emot till efter sommaren.
    Skulle vara så fint om det blev så!
  • Memphis

Nu ringde dom från fert.kliniken.
    Blev ju iskall när hon inledde med "Vi har ju fått provsvaren på blodproven du lämnade när du var här.."
    Men som tur var så fortsatte hon ganska snabbt med "det är inget allvarligt jag ringer om.."
    Och det visar sig att jag inte är immun mot röda hund, haha.
    Skum grej. Jag undrar varför! Kanske bet inte vaccinationen på mig när jag var 12.

I alla fall så gör dom inte behandling förrän efter tre månader efter att man tagit vaccinet.
    Så det var SKÖNT att vi ligger så pass bra i tid, och att vi ändå kommer få vänta dessa månader iom sommaruppehållet.
    Tänk om detta hade varit avgörande för om vi kunde dra igång eller inte!
    Gå och vänta på att en jädra spruta ska få smälta in i kroppen i tre månader hade kännts surt, om det bara var det som stod i vägen.

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-05-31 22:38:14 följande:
    Ja det var ju lite lustigt med vaccinationen men som du säger väldigt passande att det ändå är sommaruppehåll. Men det betyder ju att alla andra prover såg bra ut, så det var ju skönt. Det är lite som att stryka saker från en att göra lista det här med utredningar och fertilitetsbehandlingar. Det har varit mitt standarduttryck det senaste, ännu en sak att pricka av.

Jag håller verkligen med dig att man verkligen känner för er andra och det hade verkligen varit kul och skönt att hålla kontakten. När vi väl har fått våra pluss så är ju inte resan över direkt
    Ja, det känns verkligen så!
    Man betar av på checklistan. Då är det lättare att vänta.
    Jag tycker att det känns mycket lättare nu, mot för innan första besöket. Nu är det i rullning och det Kommer Hända! Frågan är bara när :)

Men liksom, om man tänker på julen..
    Var är vi då? Kanske diskuterar vi illamåenden, viktuppgång och hur vi ska göra när man är så stor att man inte kan klippa sina egna tånaglar..

Har nog aldrig längtat "förbi" sommaren så mycket som jag gör nu :)
    Vi gifter oss i augusti så det bidrar väl också till att dom här mellanmånaderna gärna bara får flyta förbi rätt snabbt för min del :)
  • Memphis
    SmillaK skrev 2011-06-01 13:43:25 följande:
    Men vad kul att  ni ska gifta er. Blir det stort eller litet? Kyrkligt eller borgeligt? Gud så spännande. Det är undderbart med bröllop.

Jag håller på och påminner sambon här nästan varje dag om att det vore trevlig om han friade. Men det verkar dröja... Om det inte händer något innan skottdagen så tar jag det i egna händer då.

Det verkar ju som om ni är rätt tilfreds också TB1, det är skönt. Vi får riktigt se till att ha det skönt i sommar och samla krafterna inför hösten.
    Jamen det är jättekul. Det känns så skönt att ha det som ljus så man inte deppar ihop :)
    Dessutom känns det toppen att "råka" vara traditionell och gifta sig först och skaffa barn sen, även om det egentligen inte spelar nån som helst roll :)
    Ja, min sambo chockade mig ordentligt och fick "vadfan gör du?!" från mig när han ställde sig på ett knä och letade i fickan, haha! Samlade mig dock ganska snabbt och grinade fram ett ja :)

Det blir ett litet bröllop. Närmsta familj och vänner.. ca.20 pers.
    Vi viger oss i en vacker botanisk trädgård och därefter äter vi trerätters på en fin båt som tar en tretimmarstur i kanalen. Sen har vi mottagning med tårta och skumpa i hyrd lokal dit resten av släkten får komma :)
    Känns lagom!

Hur gick det idag?
    När är det testdatum?
    Åhh vad spännande jag dör :D
  • Memphis
    SmillaK skrev 2011-06-02 19:15:13 följande:
    Gud vad mysigt det låter. Det låter ju nästan som om planeringen är klar Skrattande Jag tror att vi också helst hade velat ha ett litet bröllop, jag har t.o.m börjat drömma om att rymma iväg och göra det helt själva. Men sambon måste ju som sagt få tummer ur först...

Det gick jättebra igår. Jag var lite sen från jobbet så vi sladdade in på minuten. När vi gick genom dörrarna till avdelningen så ropade barnmorskan upp mitt namn. Kanske inte så smart att vara så sen... Så vi fick komma in på ett rum direkt och så in sprut ut, sedan var det över. Kändes lite obehagligt men inte farligt alls. Jag fick ligga med benen i vädret och ta det lite lungt efteråt. När vi skulle gå sa jag till läkaren "hoppas vi inte ses igen" men hon svarade att det hoppades hon visst, till VUL om en månad ungefär.

Vi ska testa 17:e om jag inte har fått mens, men jag tänker definitivt tjuvtesta några dagar innan runt BIM.

Det känns otroligt bra bara att det finns en möjlighet att bli gravid, så jag känner mig oväntat lugn. Min bästa vän var mer nervös än vad jag var tror jag. Det kan vara att det känns så overkligt också. Om det skulle bli ett plus skulle det nog defenitivt ta ett tag att fatta.

Ha en skön långhelg nu!
    Vilken känsla, att bara gå och vänta nu!
    Jag tror nog inte det finns nån som väntar till testdagen utan att smygtesta innan Glad
    Det hör liksom till!

Ha en jättefin helg du också och sköt om dig!

...............

Haha, vill ni veta nåt lustigt?
    Jag drömde om SmillaK och TB1 inatt! Haha Skrattande
    Vi skulle till någon barnträff, och jag hade med mig min brorson eftersom vi fortfarande väntar..
    Det var roligt att se er i "verkligheten"!
    Allt kretsar kring bebistankar nu, inte ens när man sover får man vara ifred från dem :)
  • Memphis

Hej kompisarna!

Vet ni, idag ringde vår läkare till min sambo.
    Han sa att enligt blodproverna dom tog på honom, så ser det ut som att det finns ca. 25% chans att hitta några dugliga små liv i en testikelbiopsi!
    På nåt sätt hade vi "hoppats" (dumt uttryck men hittade inget bättre) på att vi inte skulle få det som alternativ..
    Att dom bara skulle säga "det är omöjligt så fortsätt vara inställda på DI precis som ni varit hittills."
    Nu börjar vi ju ofrånkomligen hoppas!!
    Herregud.
    Även om dom bara hittar usla simmare, så spelar inte det nån roll då dom bara behöver nåt som lever för att kunna göra IVF.

Spännande!
    Till saken hör ju det att de flyter liksom på.
    Jag ska göra den där Röda Hund vaccinationen den 22 juni, och därefter måste vi som sagt vänta tre månader innan vi kan starta nån behandling på mig.
    Och läkaren sa att det är ju egentligen perfekt, för då kan dom göra biopsin i aug direkt när dom öppnar igen, när vi ändå måste vänta ytterligare en månad innan vi får köra igång :)
    Då blir det liksom inte plågsamt utdraget, utan mer nånting som vi gör "av bara farten.. för att vi kan."
    Då blir det lite mer avslappnat.

Men man kan ju inte låta bli att bli helt jävla sprallig!
    TÄNK OM?!

Gahh..

Puss på er och trevlig helg!

• Memphis

SmillaK!
    Tell me, BIM idag väl?
    Fan, jag är ju spänd här, uppdatera gärna när du har tid! =D

Idag fick vi kallelse till kuratorssamtal (!?)
    Känns så sjukt, då vi knappt Bett om det! Haha!
    Har ju laddat som sjutton för att vara "krävande" och "tjatig" när jag snart ska dig på spolning, och så dyker den bokstavligen talat upp som ett brev på posten!

Läkaren måste ha tagit det beslutet själv, som sagt det lät ju på honom som att vi skulle få vänta till okt/nov.
    Men gäärna för mig!
    Den 25/8 är det dags.
    Blir fullt upp då i slutet på augusti, bröllopsdag den 20:onde och kuratorssamtal därefter!
    Undrar om känslonerverna kommer att hänga med =P

• Memphis
    SmillaK skrev 2011-06-15 21:56:28 följande:
    Memphis: Gud vad roligt, de verkar vara jätte effektiva. Och vad underbart att det det kanse finns en mäjlighet att hitta spermier. När är det du ska göra äggledarspolning?

Ja det stämmer, jag har BIM idag, vilken koll du har. Sambon ville inte att jag skulle berätta än men jag kan inte låta bli... Jag har fått plus!!! Testade mig i söndags och blev jätteledsen för det var negativt. När jag kollade på testet några timmar senare tyckte jag att jag såg något svagt och började få upp hoppet. Det pendlade mellan hopp och förtvivlan hela dagen. Nästa dag testade jag igen och då syntes det ytte pytte mer. Men Idag är det ett tydligt sträck. Jag börjar tro på det nu. Och det är skönt att ha passerat BIM utan något blod, så då tror jag ännu lite mer på det. Men det är svårare att förstå än jag trodde. Jag trodde jag skulle bli jättelycklig och gråta av glädje, men så är det inte riktigt. Tror sambon inte heller har fattat riktigt. Vi har bestämt att ringa in på fredag till reproduktionsmottagningen då vi egentligen har testdatum och därefter så kan vi berätta för de närmsta som vet om att vi har gjort försöket. Det ringer folk varje dag nu, så jag får ljuga och säga att jag inte vet. Känns mysigt att dra lite på det och och att bara jag och sambon vet.
    MEN GRATTIS!
    Guud vad glad jag blir för er skull!
    Det är ju helt fantastiskt, för visst var det väl första insem?
    Det är ju enormt roligt.
    Spontant tänker ju jag då, som plötsligt har blivit optimist tydligen, haha!
    ..Att om du blev gravid på första försöket där det är 15-20% chans att bli gravid, ja då borde 25% chans att hitta spermier i min snubbe inte vara fy skam alls!
    Vad dum i huvet man blir av att noja över sånt här, haha!
    Hoppas att du får må gott under graviditeten nu, och njuta av den! Glad

Hoppas du håller dig kvar i tråden så vi får höra hur det fortskrider.
    Kanske ska jag starta en tråd sen för oss som väntar donatorsbebisar, vi får se vad som händer!
    Vore skoj att hålla lite kontakt!

Stor KRAM!
Svar på tråden Inga spermier..