Inga spermier..
Körsbärsträd: Nu vet ju jag att du skrivit din väg genom detta, men jag är en virrpanna och har svårt att hålla isär allas historier!
Första försöket? Insemination? Ivf?
Jag är inte ignorant, bara lite lätt förvirrad! :)
Körsbärsträd: Nu vet ju jag att du skrivit din väg genom detta, men jag är en virrpanna och har svårt att hålla isär allas historier!
Första försöket? Insemination? Ivf?
Jag är inte ignorant, bara lite lätt förvirrad! :)
Nu ringde dom från fert.kliniken.
Blev ju iskall när hon inledde med "Vi har ju fått provsvaren på blodproven du lämnade när du var här.."
Men som tur var så fortsatte hon ganska snabbt med "det är inget allvarligt jag ringer om.."
Och det visar sig att jag inte är immun mot röda hund, haha.
Skum grej. Jag undrar varför! Kanske bet inte vaccinationen på mig när jag var 12.
I alla fall så gör dom inte behandling förrän efter tre månader efter att man tagit vaccinet.
Så det var SKÖNT att vi ligger så pass bra i tid, och att vi ändå kommer få vänta dessa månader iom sommaruppehållet.
Tänk om detta hade varit avgörande för om vi kunde dra igång eller inte!
Gå och vänta på att en jädra spruta ska få smälta in i kroppen i tre månader hade kännts surt, om det bara var det som stod i vägen.
Jag tror att vi också helst hade velat ha ett litet bröllop, jag har t.o.m börjat drömma om att rymma iväg och göra det helt själva. Men sambon måste ju som sagt få tummer ur först...

Hej kompisarna!
Vet ni, idag ringde vår läkare till min sambo.
Han sa att enligt blodproverna dom tog på honom, så ser det ut som att det finns ca. 25% chans att hitta några dugliga små liv i en testikelbiopsi!
På nåt sätt hade vi "hoppats" (dumt uttryck men hittade inget bättre) på att vi inte skulle få det som alternativ..
Att dom bara skulle säga "det är omöjligt så fortsätt vara inställda på DI precis som ni varit hittills."
Nu börjar vi ju ofrånkomligen hoppas!!
Herregud.
Även om dom bara hittar usla simmare, så spelar inte det nån roll då dom bara behöver nåt som lever för att kunna göra IVF.
Spännande!
Till saken hör ju det att de flyter liksom på.
Jag ska göra den där Röda Hund vaccinationen den 22 juni, och därefter måste vi som sagt vänta tre månader innan vi kan starta nån behandling på mig.
Och läkaren sa att det är ju egentligen perfekt, för då kan dom göra biopsin i aug direkt när dom öppnar igen, när vi ändå måste vänta ytterligare en månad innan vi får köra igång :)
Då blir det liksom inte plågsamt utdraget, utan mer nånting som vi gör "av bara farten.. för att vi kan."
Då blir det lite mer avslappnat.
Men man kan ju inte låta bli att bli helt jävla sprallig!
TÄNK OM?!
Gahh..
Puss på er och trevlig helg!
SmillaK!
Tell me, BIM idag väl?
Fan, jag är ju spänd här, uppdatera gärna när du har tid! =D
Idag fick vi kallelse till kuratorssamtal (!?)
Känns så sjukt, då vi knappt Bett om det! Haha!
Har ju laddat som sjutton för att vara "krävande" och "tjatig" när jag snart ska dig på spolning, och så dyker den bokstavligen talat upp som ett brev på posten!
Läkaren måste ha tagit det beslutet själv, som sagt det lät ju på honom som att vi skulle få vänta till okt/nov.
Men gäärna för mig!
Den 25/8 är det dags.
Blir fullt upp då i slutet på augusti, bröllopsdag den 20:onde och kuratorssamtal därefter!
Undrar om känslonerverna kommer att hänga med =P