• Aurora1979

Inga spermier..

TB1: Men vad konstigt för min man har ju ett kromosomfel och han fick göra biopsi ändå... och det fanns ju bevisligen dugliga spermier?!

Vi har precis gjort vårt första ivf försök nu som tyvärr inte gick vägen. Vi har 3 embryon i frysen som väntar på oss i januari.

• Aurora1979

Vi har precis misslyckats med vårt första FET. Så nu får vi hoppas på tredje gången gillt...

• Aurora1979

Min man har tvärtom... 47XYY. Vi har haft turen att dem hittat spermier som går att använda vid IVF/ICSI.

• Aurora1979

Angående dokumentären tyckte jag mig höra att de även i USA påstår sig ha en gräns på hur många barn en donator kan få men att det inte följs upp på riktigt. Så jag funderar på om det är likadant i tex Danmark där många gör DI... hur kan vi vara säkra på att dem inte gör som i USA? Alla vill ju tjäna pengar liksom... jag är lite synisk jag vet... ;)

• Aurora1979

Memphis: Jo man får ju verkligen hoppas på att reglerna efterföljs... för vete tusan om jag skulle vilja att mitt barn hade 56 "halvsyskon"?! Nu slipper vi antagligen det problemet eftersom just jag och mannen till slut slapp hela b iten med DI, men ändå.

• Aurora1979

GreenGal: Vi har gjort ett färskförsök (ET) och ett frysförsök (FET) som har misslyckats. I början på nästa vecka ska jag göra mitt 2:a FET. Är fortfarande på IVF1 så jag har ganska många "gratisförsök" kvar.

• Aurora1979

Beror inte köerna mycket på att det helt enkelt inte finns tillräckligt många som donerar ägg och spermier i Sverige?? Har jag för mig dem sa när det ev. var aktuellt för oss. Just när det gäller donationer då alltså, "vanlig" IVF går så klart under vårdgarantin.

• Aurora1979

De flesta av oss är nog vana att vänta... vi började vår utredning i september 2009. I januari 2010 fick vi bekräftat att det fanns spermier att använda. I oktober 2010 gjorde vi första IVF-försöket. Och ja nu är jag snart inne på frysförsök 2 (hoppas jag).

Svar på tråden Inga spermier..