• TB1

Inga spermier..

Aurora1979 skrev 2010-05-07 13:06:42 följande:
    TB1: Jag har för mig att de försöker matcha ursprunget på mannen med. Men är han inte "nordeuropé" kan det ta längre tid att hitta en lämplig donator...
    ok. får se vart vi hamnar nånstanns! hoppas det finns spermier att hämta ur testiklarna!
  • TB1
    moii skrev 2010-05-07 21:29:02 följande:
    i sverige matchar de ursprunget :)
    dom gör de? va bra
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-07 22:41:56 följande:
    jag tror inte det funkar så, men min läkare var snäll och sa att han skulle fråga RMC om de kunde göra ett undantag. Vi har ju som sagt varit gifta i 4 år!
    har ni fått reda på om ni får göra eller inte? Jag hoppas verkligen ni får de! Men det ska fan inte vara någon fråga om man får göra eller inte pga ålder.. det kommer jag ta upp med läkaren när vi vl kommer dit! :-/
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-08 17:16:42 följande:
    gick inte att citera..

men förstår inte varför dom har olika regler på olika landsting, ma ska väl ha samma rättigheter överallt! Vad sa läkaren när du blev ledsen osv?

usch hoppas ni får svar snart på blodproven och att dom är goda!
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-08 22:55:21 följande:
    varför går det inte att citera?

men iaf, den orsaken håller inte för mig att folk delar på sig innan 25. vem säger att du inte delar på dig när du är 25, 20, 40, 50? vem fan säger de?! Usch det där är bullshit!

vet du när ni skulle få veta svaren? eller ta det lång tid?

Vi sitter bara och väntar på att få en tid till urologen, vi skulle få en tid inom 3 månader och det har bara gått 1 så jag hoppas vi får kallelse snart. men eftersom vi är så unga så får vi väl komma på dagen när det har gått 3 månader bara för att dröja ut allting..

vi har inte fått tagit några prover, bara sambon som lämnat ett spermaprov förut och det visade ju att det inte fanns nånting..

Hur mkt kostar det att göra biopsi privat? vet du de?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-10 10:08:18 följande:
    Imorgon är det dags för min makes biopsi. Jag är så nervös! Samtidigt ska det bli skönt att få besked, ovissheten är olidlig...
    åh lycka till imorgon! Jag hoppas dom verkligen hittar några!
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-09 21:34:12 följande:
    Det skulle ta ungefär en månad att få svar, och maken tog ju proven i tisdags.  Vad ska ni göra hos urologen? hoppas det inte dröjer alltför länge! Jag tror det kostar ungefär 8000:- att göra biopsi privat, läste jag på nån sida. 
    ok. Jag har ingen aning om vad sambon ska få göra hos urologen, vi fick iaf en remiss dit. Har ingen aning :-/
  • TB1
    moii skrev 2010-05-09 21:38:18 följande:
    vi gjorde biopsi privat 8.500 kr kostade det på sophiahemmet. Vi fick vänta ca 4-5 veckor på svar. Hade vi gjort det via landstiget hade vi ännu inte fått göra biopsin. vi har väntat i  två månader och det är minst två månader till i kön för biopsier via landstinget. på ett sätt känns det inte bra att göra saker privat men, vi har ju sparat pengar.. så...jaja
    fan va allt ska kosta.. och om man inte ska betala en massa pengar så får man vänta länge istället :-/
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-11 17:46:40 följande:
    De hittade spermier direkt! Vi är så glada och omtumlade, det känns helt fantastiskt. Förmodligen är det en blockering någonstans på sädesledarna som hindrar spermierna från att komma ut, vilket i sin tur troligtvis beror på den bitestikelinflammation som maken tidigare har haft. Spermierna blir nu nedfrysta och troligtvis blir det IVF/ICSI i augusti, efter sommarupehållet.
    åh va roligt va skönt det måste kännas!!
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-12 08:37:11 följande:
    Jag vet inte riktigt, de sa att de hittade på båda sidorna. Tjejen från labbet kom in mitt i alltihop och sa "Vi har spermier"! Det kändes helt overkligt och tårarna bara rann... Vad trist att det blev så dumt för er
    va underbart Kan bara hoppas att vi har samma tur den dagen vi får göra de!
Svar på tråden Inga spermier..