• wholelottarosie

Synligt gravid kvinna i mjukisbyxor, vad tänker du?

Så vad tänker ni? Anledningen till omröstningen är att jag hörde två kvinnor disskutera ämnet och kom fram till att det är väldigt sluskigt att gå omkring i mjukisbyxor. Omröstningen gäller inte för arbetsplatser, utan typ mataffärer och liknande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 14:33
    Förtydligande: De två kvinnorna kom fram till att det var sluskigt, INTE jag.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Synligt gravid kvinna i mjukisbyxor, vad tänker du?
  • Marma

vem bryr sig...men sen e jag sån wt att jag går i mjukisar ute bland folk annars oxå för jag tycker det skönt o bryr mig inte det minsta

• Kinne79
    Marma skrev 2010-04-09 14:32:43 följande:
    vem bryr sig...men sen e jag sån wt att jag går i mjukisar ute bland folk annars oxå för jag tycker det skönt o bryr mig inte det minsta
    Samma här, inte alltid jag orkar byta till jeans bara för att åka till affären och handla lite mjölk.
  • alvias78

Hum...Har sålt mina mammakläder eftersom jag ABSOLUT inte skulle ha fler barn. Nu är inte jag så långt gången så jag kan ha några av mina vanliga byxor än (v 15)... men går även i mysbyxor - för det är ju sååå skönt. Fast jag skulle aldrig gå på stan med dem - då stannar jag hellre hemma...

• La Lola

huvudsaken är väl att de har kläder!

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tow2Mater

Mjukisbyxor räcker genom hela graviditeten, och man kan fortsätta använda dem efteråt - det bästa plagg som finns. Om man dessutom använder makens större t-shirts, behöver man inte köpa mammakläder!
    Så jag tänker, om jag nu ens ser det och tänker nåt överhuvudtaget, här är en kvinna som hellre lägger sina pengar på viktigare saker än modekläder under sin graviditet!

• Victoria86
    Marma skrev 2010-04-09 14:32:43 följande:
    jag instämmer till fullo. har inget att tillägga.
  • Söndermarken

Jag är inte så förtjust i mjukisbyxor i vanliga fall men jag kan verkligen förstå att man väljer det som gravid.

Lycka
  • Cecese

Tänker ingenting. Första graviditeten hade jag mina vanliga jeans till v. 22+ och efter det mjukisbyxor resten av graviditeten. På den tiden fanns det inte mammakläder att köpa där jag bor och jag hade inte en tanke på att fara utomlands för att köpa det. Jag hade inte heller ekonomi för det som ensamstående utan inkomst...

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Trollet Ludenben

Skiter i vilket. Gick i mjukisar själv sista tiden för jag var så stor att inte mycket annat passade och ändå fick jag i v 31.

Älskade ungar
Svar på tråden Synligt gravid kvinna i mjukisbyxor, vad tänker du?