• brallison

KUB hos Mamma Mia

Hej!
    Jag ska göra KUB hos Mamma Mia i slutet av april (blev erbjuden av min BM på min inskrivning) men nu undrar jag om jag måste betala för det? På deras websida finns det priser på sådana UL-undersökningar, men min BM sa inget om det.
    Ni som gjorde frivilig KUB (jag är 31 så det krävs inte egentligen) fick ni betala för den?
    /brallison

• Svar på tråden KUB hos Mamma Mia
  • the baby

Jag sa till min BM på Mama Mia redan innan inskrivningen att jag ville göra KUB, då skickade hon en remiss, och jag behövde inte betala. Är som du 31 år. Hon frågade om det var okej att hon skrev på remissen att jag var mycket orolig, och det var det tyckte jag. Hade tänkt betala själv annars. Så om hon inte sa något så kanske det betyder att du inte heller behöver betala. Du kan säkert ringa och kolla vad det står på remissen annars, om du vill veta innan du kommer dit.

• Lilly mama

Jag går där och de brukar vara rätt schyssta. Jag har aldrig behövt betala extra för något (har väl iofs inte gjort så jättemycket extra, men något UL kanske). Är det inte så att Stockholm erbjuder alla KUB nu? Eller i alla fall de över 30?

• brallison

Jag ska göra testet oavsett om man måste betala eller inte, men jag mest tänkte att vara förberred om man ska ha pengarna på konto
    Jag vet inte om de erbjuder KUB till alla över 30 i Stockholm (jag trodde det var efter 35). Men vi får vänta och se och hoppas på ett bra svar )
    Tack för hjälpen, tjejer!

• tankar2009

vi blev inte erbjudna det gratis men ville ändå göra det. det var jäkligt motigt och vi var tvungna att komma med en massa olika förklaringar/anledningar till varför vi ville göra det. jag var då 32 år. det visade sig sen att vårt barn hade en kromosomavvikelse. jag kände inget som helst stöd från mamma mia (östermalm) och har tyvärr inget gott att säga om dem!

• Lilly mama

Vad trist, tankar2009! Jag har gått där båda gångerna och det har inte varit några problem på den fronten för oss. Snarare har de försökt erbjuda oss mer tester än vi varit intresserade av, fast på ett bra sätt. Det beror nog mycket på vilken BM man får.

Svar på tråden KUB hos Mamma Mia