• Anonym (vill inte ha dom)

Röda prickar efter rakning

Jag har jämt och ständigt röda prickar på underbenen när jag rakat mig eller även om jag inte är nyrakad. hur får  man bort dessa? jag har fått fula smalben som bara ser prickiga och fläckiga ut   Vad gör man? hur gör ni för att få era ben att se släta fina och bruna ut?

• Svar på tråden Röda prickar efter rakning
  • JenniferPavlovic
    Riley skrev 2010-04-10 00:53:19 följande:
    För bikinilinjen brukar jag smörja med en sårsalva efter - det blir inte ett helt perfekt resultat men mycket färre prickar och inväxta hår -)
    Lät som en bra tips borde jag testa heter den bara sårsalva? Köpes på apoteket lr?
  • Tygtiiger

En bra, vass rakhyvel - som inte får ligga och skräpa på handfatet, då samlar den bakterier, skölj av och stoppa undan! - och en bra rakgel. Våtraka, dvs efter/under dusch. Badda efteråt med alsollösning eller liknande spritigt, och smörj in benen med lotion.

Och testa brun utan sol, om man är en riktig blekfis blir benen snyggare med bara någon nyans brunare färg! (Jag är så blek så jag knappt syns )

Krupke, we've got problems of our own!
  • Safir73

Smörj in benen varje gång du rakat...du kan oxå testa rfsu:s rakgel och after shave för intimrakning, den ger färre prickar.

jo jag kör med engångshyvlar dom gula  har jag nu, förr hade jag de i olika färger rosa gröna orange. och jag byter inte varje gång, kanske jag ska göra då?! :-/
    slarvig man är, tack för alla tips  

hur ofta byter ni rakhyvel och vilka är bäst tycker ni?

• PrincessOfIce

Jag har inga problem med benen men däremot bikinilinjen.. :/
    Har RFSUs intimrakgel.. den är bara slemmig och hal och när man tror att man har fått med allting och har tvättat bortkladdet så märker man ändå av en massa stubb och hår som smetats fast i huden av kladdet som rfsu kallar rakgel.. :/
    Jag brukar ta de rakhyvlar som jag hittar hemma (Brukar bunkra engångshyvlar lite då och då)

• JenniferPavlovic
    Anonym (vill inte ha dom) skrev 2010-04-10 17:40:19 följande:
    jo jag kör med engångshyvlar dom gula  har jag nu, förr hade jag de i olika färger rosa gröna orange. och jag byter inte varje gång, kanske jag ska göra då?! :-/ slarvig man är, tack för alla tips   hur ofta byter ni rakhyvel och vilka är bäst tycker ni?
    Måste byta varje gång annars får jag röda prickar på benen å "knölar" som liknar finnar under armarna men byter jag varje gång och kör med balsam så är det knöl och prick fritt, Tycker dom rakhyvlarna med olika färger är bäst då jag brukar lyckas skära mig med dom gula!
    Men får dock prickar vid bikinilinjen som jag inte lyckats få bort men kanske ska testa den där sårsalvan de pratades om här!
  • Riley
    JenniferPavlovic skrev 2010-04-10 11:37:49 följande:
    Lät som en bra tips borde jag testa heter den bara sårsalva? Köpes på apoteket lr?
    Bor i England så här heter den Savlon - men fråga på Apoteket om nån mild antibakteriell sårsalva
  • Anonym (VAXA!!)

Men för guds skull vaxa istället då slipper du alla problem med prickar, håren växer glesare och blir mjukare.

• Riley

Vaxa funkar visserligen inte för mig... verkar som att mina hår på benen är för fina för att vaxet skall greppa ordentligt och jag får minsann raka efter ändå... dessutom blöder jag massor om jag vaxar bikinilinjen.

Annars håller jag med om att vaxa vore bäst

• Jess87

Byt o köp en riktig hyvel istället tycker jag.. Har Venus och den är suuuper.

Anonym (vill inte ha dom) skrev 2010-04-10 17:40:19 följande:
    jo jag kör med engångshyvlar dom gula  har jag nu, förr hade jag de i olika färger rosa gröna orange. och jag byter inte varje gång, kanske jag ska göra då?! :-/ slarvig man är, tack för alla tips   hur ofta byter ni rakhyvel och vilka är bäst tycker ni?
    Jess87 skrev 2010-04-13 12:45:08 följande:
    Byt o köp en riktig hyvel istället tycker jag.. Har Venus och den är suuuper.
    Venus har jag hört talas om ja. Ska testa den
  • Bellathegirl

hej , jag måste oxå veta hur jag ska få bort mina röda prickar ... ja har massa på underbenen och jag skäms över dom jag kan fan inte gå så längre jag vill verkligen inte ja mår tom dåligt över det.. snälla kan någon hjälpa mej? :)

Svar på tråden Röda prickar efter rakning