• Anonym

SSRI tillsammans med Voltaren eller Dexofen

Jag har så himla ont i min rygg. Frågade min psykiater om jag kunde ta smärtstillande då jag äter sertralin och han sa bara jada.

När jag kom hem läser jag på fass och man får inte äta voltaren om man inte rådfrågat läkare först.Och likadant med något ämne som börjar på dexo...och då antar jag att det är dexofen då...
    Ska inte träffa läkaren på några veckor så kan inte fråga igen. Har så ont och vill så gärna ta värktabletterna. Någon annan som fått ta dessa smärtstillande med sertralin eller annat SSRI? Vad kan hända om man gör det?

• Svar på tråden SSRI tillsammans med Voltaren eller Dexofen
  • Anonym

Jag har tagit både ipren och panodil med mina ssri. Har inte ens funderat om det skulle gåeller ej. Votaren är väl verksamt ämne ibuprofen precis som ipren eller?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-09 22:05:42 följande:
    Jag har tagit både ipren och panodil med mina ssri. Har inte ens funderat om det skulle gåeller ej. Votaren är väl verksamt ämne ibuprofen precis som ipren eller?
    hm, när jag hade fel. Men ta några vanliga värktabletter istället?
  • Anonym

Alltså, det finns inga vanliga värktabletter som hjälper, jag har en skadad rygg och kronisk värk..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-09 22:12:38 följande:
    Alltså, det finns inga vanliga värktabletter som hjälper, jag har en skadad rygg och kronisk värk..

Hm, låter jobbigt. Men sa läkaren att det är ok, så är det det. Lita på att han sa ok. Du mår ju inte bra av att ha ont.
Svar på tråden SSRI tillsammans med Voltaren eller Dexofen