• Probably the best    in the

Min signatur på bilderna?

Jag ska visa upp mina bilder och skulle så gärna vilja ha min signatur på dom. Alltså lägga på den när jag redigerar bilden i datorn.
    Men hur?
    Jag har ingen rittavla eller nåt sånt.

Skulle det funka att skriva med tunn penna på ett overheadpapper och sen scanna in? Eller hur 17 gör man?

• Svar på tråden Min signatur på bilderna?
  • Colisa

Du kan ju skriva på ett vanligt papper, scanna, göra bakgrunden transparent och spara som ett lager och lägga på i t ex Photoshop. Minns inte i detalj hur man gör.

Eller om det inte behöver vara just din signatur, utan bara att det står ditt namn, så brukar det ju även finnas textverktyg i bildredigeringsprogrammen.

• Probably the best    in the
    Colisa skrev 2010-04-09 23:33:48 följande:
    Du kan ju skriva på ett vanligt papper, scanna, göra bakgrunden transparent och spara som ett lager och lägga på i t ex Photoshop. Minns inte i detalj hur man gör. Eller om det inte behöver vara just din signatur, utan bara att det står ditt namn, så brukar det ju även finnas textverktyg i bildredigeringsprogrammen.
    Jag får testa.
    Vill ha min egen handstil annars kan det kvitta, alt får jag köpa en penna som håller för att skriva på fotot.
  • inze

Jag tycker det enklaste är att göra en pensel av sin namnteckning eller vad man nu vill ha. Då kan man sedan enkelt ändra storlek och färg och placera var man vill.

Ett snabbt exempel. Blir kanske bättre om man skriver med en penna med lite bredare udd.

Om man har en ritbräda eller klarar att skriva direkt på frihand kan man bara följa den här instruktionen. Om inte kan man göra som jag gjorde, skriva på ett papper, skanna in det och markera det man skrivit och ta bort bakgrunden och sedan följa instruktionen när man har en "ren" namnteckning.

http://www.moderskeppet.se/tips/arkiv/2009/tips-222-skapa-en-pensel-med-din-egen-namnteckning/

Svar på tråden Min signatur på bilderna?