• fenomena83

COOLA kläder till tjej-bebisar??? Finns det över huvud taget???

Satt och kollade igenom min sons garderob och blev så stolt för jag har lyckats få tag på så coola å snygga kläder till honom, han e en riktig hunk
    JAg gillar inte pluttinuttiga bebiskläder med ljusblått å bilar och sådär, inte heller svarta/mörklblå kläder med actionman eller sån skit, utan jag vill att det ska va stilrent å snyggt helt enkelt. gulligt kan det va när dom är pyttesmå bäsar typ nåra månader men när dom blir lite äldre så gillar jag att göra min son till en snygging han e nu åtta månader

jaja till saken. vi sitter å planerar bebisverkstad här å ska snart sätta igång.... tänkte då att om vi får en tjej så gäller samma sak för henne jag tänker inte klä henne i vad som jag ser alla andra flickbebisar i, klänningar å strumpbyxor, blommor, barbie, bratz, lila, rosa och pluttinutt helt enkelt.
    det e inte så svårt att hitta coola ovanliga kläder till en kille men till en tjej, det verkar ju helt omöjligt???
    det som finns det är ju det som jag räknade upp här uppe och jag vill inte stoppa in min tjej i ett fack redan som bebis, jag vill att hon ska bli som hon är, inte bli stämplad redan som bebis att hon är tjej därför är hon pluttinuttig och gullig. men samtidigt vill jag inte klä henne i rena killkläder för jag vill att det ska synas att hon e en tjej också!!

så jag bara undrar finns det nåt märke nån affär eller nåt som över huvud taget säljer coola tjej kläder som inte är pluttinuttiga och gulliga??? har ALDRIG sett det därför är jag tacksam för information.......
    tack tack!!!!

• Svar på tråden COOLA kläder till tjej-bebisar??? Finns det över huvud taget???
  • Leos och Vincents mamma

meandi.se

De har väldigt tuffa kläder o speciellt till tjejer,de har exempelvis monstertryck på kjolar o så..skulle jättegärna ha vela köpt det,men vi har en kille ju så det hade nog inte passat så bra

Det enda kruxet med dem är att de bara finns på nätet o man kan bara beställa kläder från ett homeparty.
    Jag var på ett sånt i veckan o det var verkligen jättefina o tuffa kläder!

• blåklint

Vi använder en hel del killkläder till Ella. Man får kombinera.....en "söt" body med ett par coola manchester baggy byxor. Håller med om att mycket av tjejkläderna är FÖR sött med blommor spets o volanger...

• Linnet76

Jo det finns. T.ex. www.katvig.dk deras kläder säljs ju lite överallt. Man får annars kombinera det bästa från både kill- och tjejavdelningarna.

• Amorella

Jag har en liten tjejbaby. Jag avskyr ryschpyschiga babykläder med spetsar och volanger och tjejiga tryck. Inte bara är det så vuxeninspirerat; det är också opraktiskt. Gillar lite tuffare men ändå gulliga tjejkläder. Vi handlar mycket på Åhléns och Lindex. De har en del ganska coola tjejkläder (tycker i alla fall jag!). Det beror naturligtvis på vad man gillar, men det finns bl.a. en del plagg i plysch och manchester som är supersöta men på ett tufft sätt. Supersött för att det är bebiskläder... Vi har bl.a. köpt ett par bruna manchesterbyxor på Lindex som jag tycker är jätteläckra, dessutom sköna. Dem kan man kombinera med en tjejigare topp så blir det jättesnyggt. Lindex och Åhléns har även bodies i starkare färger och med tuffa tryck. En favoritbody i skönt material är en mörklila historia från Åhléns med coolt 70-talsinspirerat tryck - visserligen med blommor men det är så snyggt (tycker jag). Vi har faktiskt också köpt några klänningar till vår baby. Inga volanghistorier i rosa spets dock, utan enkla, raka modeller (bl.a. en jeansklänning och en i brun plysch) som jag tycker är jättefina med strumpbyxor och en body till.

• Soffie

har med undrat om det finns tuffa kläder till tjejer..allt blir bara såå pluttinuttigt.

• kixan

Jag hittar massor med tuffa fina kläder åt Alma på dom "vanliga" affärerna, H&M har oftast mycket fint, men man kan fynda på dom andra affärerna också. Annars har Doffi som finns här uppe snygga kläder och så kan man ju snoka runt på nätet.

• Dino78

Tycker att dom har en del "coola" tjejkläder på HM, Lindex och Kappahl med. Har en del länkar bland mina länkar i mitt krypin, kolla där, för det finns en del coola grejer där.

• luzorsus

Lindex kläder gillar jag inte alls, för mycket putte-nutt,samma sak med kapp-ahl, HM har en del coola, Polarn och pyret har mycket bra kläder.

• snysop

Det finns masssa coola kläder, men de kostar ofta skjortan. I tråden som Ängaltuss klistrade in så finns det en maaassa bra länkar.

• Linda08

Kan du inte använda mycket av pojkkläderna? Alla pojkkläder passar väl för småflickor? Annars är det coolt med raka hängsekklänningar och förgglada strumpbyxor tycker jag. Finns hos Katvig men även andra.

• Inger

Oj, Leos mamma, jag är inte vaken än

• Gruffalo

Jag nästan grät av glädje när jag i somras hittade ett par kamoflage-mönstrade byxor åt dottern. Dom gick i färgerna rosa, mintgrön, grå och var supertuffa med sidofickor... Jag hittade dom på Cubus.
    Annars så blir jag också så trött på alla opraktiska kortkorta kjolar i storlek 62/68, liksom hallå.... Nu har ju min tuffa böna hunnit bli 8 månader men jag köper tuffa och praktiska kläder, inget ryschpysch och spets här inte.

• Jenna82

Klär min son precis som du klär din TS, dvs jag hatar massa tryck med bilar, monster mm. Om d ska vara nåt tryck så e d dödskallar..hihi! Eller på hans luvtröjor e d väl nå tryck, men d står bara nåt..o dom e från H&M.
    Jag brukar mixa gamla kläder från sonen och sedan ha typ nå cool "tjej" tröja till...just som du sa för att visa att hon e en tjej, så inte folk ska missta sig o tro att hon e en killa..för d haaar hänt!
    Men jag tycker jag klär vår dotter i mer coola kläder, än sött.
    Jag köper d mesta kläder från H&M eller Laredoute. :)

• Isolde

Tja, om du redan har coola kläder till första barnet är det väl inget problem? De måste väl vara coola på nästa unge också.

• Pyret82

Kolla i mitt galleri, jag tycker inte jag klär mindra spec. "puttenuttigt"
    (DET FULASTE JAG VET!) ..och hon har inte spec. mkt. märkeskläder.. mest H&M å så! =)

• wow

Jag håller med er om "pluttinutt", jag hatar också ljusrosa tjejkläder med spetsar, hjärtan och sån skit, samt kilkläder med fula monster och pokemon! Jag har ingen bebis på gång men ska snart börja verkstan med min sambo (blivande man... =)) och en av alla saker jag ser fram emot med att bli mamma är att handla en massa coola kläder till bebisen!

Svar på tråden COOLA kläder till tjej-bebisar??? Finns det över huvud taget???