• LiveYourDreams

OB ersättning helg och natt inom vården..

Hej!
    Är timmis inom äldrevården och har blivit inringd och kommer nu jobba min första natt.
    Har en fråga som säkert verkar så dum, men;
    Det är ju OB på natten. Eftersom det är helg, blir det OB för både helg och natt eller blir det "bara" det ena eller det andra?
    Tacksam för svar, då jag själv fyller i min timrapport

• Svar på tråden OB ersättning helg och natt inom vården..
  • Marma

blir bara frö natt om du jobbar nat. däremot kan nattob för helg vara högre tror jag...om jag var du skulle  jag kolla med dom andra ev tom chefen eller nån som vet mer

• Izzo

Hej

När du jobbar helg natt så är det bara helg ob man får. Lycka till i natt!!!!  Jobbar själv bara natt o vet hur jobbigt det kan vara....

• Izzo

vanlig natt ob vardag natt är 36, 90 kr medans helg ob för alla på helgen är 45,50 enligt kolletiv avtalet!!!

• Marma
    Izzo skrev 2010-04-10 19:01:47 följande:
    vanlig natt ob vardag natt är 36, 90 kr medans helg ob för alla på helgen är 45,50 enligt kolletiv avtalet!!!
    ville bara kolla, då har jag fått det om bakfotet att det e två nattob alltså? finns bara en medans man däremot får helgob på helgen...känns lite taskigt i såfall då får ni ju samm apeng som dom som jobbar dag...:-P
  • Izzo

japp tyvär är det så, tycker oxå att man borde få mer men så har det alltid varit

• John kobba

Hej
    Har lite problem med mina ob helg och ob nätt.
    Från den 1/10 till den 31/10 har jag jobba så här nätter.
     tisdag den 13/10
     Fredagar den 16/10 och den 30/10
    Lördagar den 17/10 och den 31/10
    söndagar den 18/10

Hur många timmar har jag OB ersättning för
    1. ob kväll
    2. ob natt
    3. ob helg
    ob natt helg
    Mvh
    John sjuksköterska inom landstinget

Svar på tråden OB ersättning helg och natt inom vården..