• Svar på tråden Ni som har barn med brun-gröna ögon!
  • tickfuckintack

Någon gång efter 2 månaders ålder brukar den riktiga ögonfärgen komma i form.. men det kan ta längre tid =)

bloggkatastrof, bebismys och en vardag i en sprakande familjelycka..
    http://vaniljkrans.blogg.se/

• muffin

Jag har brun-gröna, sambon blå. Båda våra barn har blå ögon. Dottern har dock lite grönt i med (hon är 2,5 år).

• lurv

Äldsta sonen var blåögd tills han var drygt 2 år då som först ändrades hans ögonfärg till brungrön.

• jajjemen

Oj, hmm...minns inte riktigt. Men runt ett halvår kanske så började man se alla nyanser i hennes ögon (hon är nu ca 14mån). Hon har ganska ljus brun färg allra längst in, sen grönt, och längst ut blått. Ser riktigt härliga ut. Jag har själv gröna ögon och min sambo har bruna.

• kaveldun

Min son har brun-gröna ögon som jag. Han var nog ett år eller så innan han fick den färgen, innan hade han blå ögon. Jag ska inte svära på att det var exakt ett år, men det var iaf längre än de sex månader som jag har hört att det ska ta för dem att få sin "riktiga" ögonfärg.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • MrsCD

Sa det kan alltsa droja sa pass lange. Min systerdotter har chokladbruna ogon och de kom med en gang och mamma trodde inte att jag hade bla sa lange, men det ar ju mojligt att hon kan ha glomt. Det blir fint vilket som, men man ar anda nyfiken...

• kaveldun
    MrsCD skrev 2010-04-10 21:37:52 följande:
    Sa det kan alltsa droja sa pass lange. Min systerdotter har chokladbruna ogon och de kom med en gang och mamma trodde inte att jag hade bla sa lange, men det ar ju mojligt att hon kan ha glomt. Det blir fint vilket som, men man ar anda nyfiken...
    Ja jag trodde min son skulle få blå ögon som sin pappa eftersom de var blå så pass länge, men sen upptäckte jag bara en dag att de inte var så blå långre...
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Venna

När dottern var 3-4 månader hade hon gröna ögon med lite lite blågrått i, men de blev mer gröna ju äldre hon blev. Nu är hon snart 4 och har de grönaste ögon jag sett på ett barn faktiskt. Alldeles olivgröna, som blir gulare in mot mitten. Inga fläckar eller nånting i ögonen, helt "släta" liksom, men en skarpare grön kant allra längst ut. Häftig ögonfärg.

• Lambi

Hej, min son ändrade färg vid 10 mån till brun/gula hade då innan gråblåa sedan födsel. Min andra sån som är 4 mån har exakt samma färg nu gråblå.

• Svart ros

Min son hade väldigt mörkblå ögon fram till ett halvår ca och då sa även läkaren att han kommer få brungröna ögon, precis som jag. Idag är han 20 månader och de blir bara brunare och brunare.

• cocos87

Vår dotter hade jättebruna ögon när hon föddes, nu är hon 10 mån och dom har blivit grön-bruna, dom började väl ändra sig ungefär vid 4 mån ålder.

Nathalie 090607, BF 101029
  • Lena 81

Min son hade blåa ögon fram till han var tvåår, då blev de först blågröna, sedan bara gröna för att tillsist övergå i grön-bruna.

Svar på tråden Ni som har barn med brun-gröna ögon!