• Anonym (Äckligt)

Eh... hur ser er mens ut? :S

Eh jag har en äcklig och pinsam fråga. Tur att man kan vara anonym...

Min mens är märklig. Det är mer genomskinligt ljusljusgult slem typ äggvitekonsistens (som jag läst att ÄL-flytning ska vara) med lite blod i. Alltså slemmet är mer än blodet. Skitäckligt.

Betyder det att jag har ÄL samtidigt som mens eller? Har haft det flera gånger. Eller vad är det frågan om? Ser mens helt enkelt ut så?

• Svar på tråden Eh... hur ser er mens ut? :S
  • Anonym (M)

Hade det bara varit ljusgult hade det ju kunnat vara flytningar, men har du blod i och aldrig "vanlig" mens hade jag nog kollat upp det om jag var du...

• Anonym (Äckligt)

Alltså det kommer lika mycket som det brukar men det är massa genomskinligt slem med... Svinäckligt och det är väldigt elastiskt....

• Anonym (thea)
    Anonym (Äckligt) skrev 2010-04-10 21:24:12 följande:
    Alltså det kommer lika mycket som det brukar men det är massa genomskinligt slem med... Svinäckligt och det är väldigt elastiskt....
    Kom ihåg att det är slemhinna som kommer ut och inte bara rent blod. Det kan kanske vara förklaringen.
  • Anonym

Är det alltid så här eller bara denna månaden?  Har det hållt på lika länge och vart lika mycket som en vanlig mens? Alltså så att du varit tvungen att ha mensskydd?

• Anonym (piller)

Om du käkar tex p-piller eller så, så kan det bli mer "slem". Det ska ju ut mer förtjockade slemhinnor. Så var det för mig iaf. Det kom ut som hela slamsor (sorry, äckelfaktor). Men som ovanstående skrivare skulle jag nog kolla upp det om jag vore du och inte har nån ordentlig mens utan mest bara slem.

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (thea) skrev 2010-04-10 21:26:46 följande:
    Kom ihåg att det är slemhinna som kommer ut och inte bara rent blod. Det kan kanske vara förklaringen.
    Ja kanske, är slemhinnan genomskinlig?
    Anonym skrev 2010-04-10 21:28:29 följande:
    Är det alltid så här eller bara denna månaden?  Har det hållt på lika länge och vart lika mycket som en vanlig mens? Alltså så att du varit tvungen att ha mensskydd?
    Det har varit några månader, i övrigt är sig mensen lik kanske två dagar kortare och inga mellanblödningar som jag brukar ha. Äter p-piller. Det nya är egentligen mest det genomskinliga äckliga slemmet...
  • Anonym (piller)

Jag skulle tro att det är semhinnor bara, för de kan bli jäkligt sega och stora och ja, genomskinliga. Men är du orolig så kolla upp det tycker jag. Så slipper du oroa dig!

Svar på tråden Eh... hur ser er mens ut? :S