• kajsa 2

Vad får ni i undehåll?? Snälla svara.

Nu är jag trött...trött på att tjata om pengar och underhåll med mitt ex.
    Vad får ni i underhåll tjejer??
    Får ni nåt extra förutom dom lagstadgade pengarna??
    Jag är sjukpensionär och har MYCKET dåligt ställt och mitt ex har pengar och jobb.Det är jag som har hand om min pojk som är 14 år nu.Pappan kommer 2 timmar varje söndag för att umgås en stund med honom.Han firar varken jul eller semester med honom då han har en ny familj.Så han är heltid med mig och har varit i 4 år.
    Får ni pengar till kläder och annat extra som dyker upp??( detta grälar vi jämt om.)
    Mitt ex säger att jag får ju både barnbidrag och 1200 i underhåll och det ska räcka till tycker han. Vad tycker ni??
    Min son blir ju dyrare och dyrare ju större han blir. Skulle vara intressant att höra vad ni får från era ex??Hur mycket får ni utöver det?? Är det rätt att min son ska leva fattigt när pappan har pengar?? Vill ha många svar.

• Svar på tråden Vad får ni i undehåll?? Snälla svara.
  • Milla79

Min sambo betalade ungefär 1200 (har jag för mig) till hans ex. Hans dotter var då hos oss varannan vecka och vi köpte även kläder och saker till henne. Var det något extra som hon skulle göra så sköt vi till pengar. Nu bor hon hos oss och då hennes mor har dålig ekonomi så har vi valt att avvakta med att kräva underhåll. Jag tycker att ditt ex ska betala mer och definitivt UMGÅS mer med sin son. Hur kan man bara överge sitt barn sådär?

• Milla79

förlåt, hon var hos oss varannan helg

• Våra Liv

1173 är den summan som försäkringskassan har.

• Lola Jämtland

Jag får 1173 kr i månaden. Plus hela barnbidraget.

Jag köper det som behövs (allt alltså)...Pappan får handla om han vill, jag skiter i vilket.

• kajsa 2

Jag fattar inte det heller hur man kan överge sina barn så totalt som han gjort. Det är därför jag tycker att om han inte träffar dom( vi har en 22åring åckså som vet vad han går för) så kan han åtminstone se till att han har det bra och inte går i trasiga skor . Men han tycker jag kör med snyftarvalsen..! Det är ju för mitt barns skull jag tigger om pengar till skor.

• bustösen

jag får 1000kr/månad, det är mindre än det man har rätt till 1173kr, men exet hjälper till att köpa nya kläder och sånt. Sonen är hos honom varannan helg och ibland ngn natt mittemellan

• Ta da

Ta inte illa upp, men underhåll och barnbidrag borde ju räcka till de kostnader du har för sonen, det är ju inte exets fel eller ansvar att du har dålig ekonomi. Han betalar ju utifrån sin ekonomi.
    /Ta da

• Lola Jämtland

Ta da

O tanken är väl att man ska lägga lika mycket själv som underhållet...dvs 1173 om man går via FK....om jag har hajat saken rätt....

• Ta da

Lola: jag förstår inte riktigt vad du menar, är 1173 för mycket för mamman eller?

• Våra Liv

har man inte ekonomi o ge hela underhållet själv ska väl FK ge resten, dom kollar ens ekonomi asså pappans eller memans beroende på vem som ska betala den?

Svar på tråden Vad får ni i undehåll?? Snälla svara.