• Maddelutten

ILNINGAR

Jag är gravid i vecka 39.
    Till och från har jag känt av ilningar inne i underlivet, känns som att det är livmoderhalsen som kanske vidgar sig?
    Igår blev ilningarna mer intensiva och många gånger smärtsamma! Kom på em och höll i sig hela kvällen och till och från nu i natt. Även nu på morgonen har jag hunnit känna lite..

Någon som känner igen dessa ilningar och har någon aning om vad det kan tänkas vara? Är det livmoderhalsen som gör sig redo eller kan det vara ett tecken på infektion? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 09:33
    Kan tillägga att jag haft en molande värk i korsryggen, ner i vänstra benet och sammandragningar, men i skrivade stund är det helt lugnt..

• Svar på tråden ILNINGAR
  • pixeltrasher

Svart att saga, det kan oxa vara bebis som trycker pa nerver om den fortfarande fixerar sig. Kan ju handa bara timmar innan forlossningen, men din bm har sakert sagt om du ar fixerad eller ej.Jag tror inte det ar tecken pa infektion iaf. Sen upplever ju folk forlossningsvarkar sa olika oxa, har du provat att ta panodil for att se om det hjalper? Om det inte hjalper tycker jag du ska ringa bm eller forlossningen for sakerhets skull! 

• Mammi1982

Jag e i v 38+1 har oxå känt ilningar... min BM sa att bebisen va ruckbar... så de kanske stämmer att den fixerar sig... skönt i så fall :)

• Flickan och kråkan

Jag har känt ilningar med mina när de borrat ner sig ordentligt i bäckenet och fixerat sig. Båda mina har gjort det rätt sent så ganska kort innan förlossningen. Båda kom i v.37+.

• Maddelutten

Bebben har varit fixerad sen v. 34, för det var också min första tanke

• Uliise

Jag har ilningar men ingen fixerad bebis, h*n är fortfarande ruckbar och jag är i vecka 39+5. Tror de flesta känner av ilningar i den här tiden av graviditeten.

• Mammi1982
    Uliise skrev 2010-04-11 13:14:46 följande:
    Jag har ilningar men ingen fixerad bebis, h*n är fortfarande ruckbar och jag är i vecka 39+5. Tror de flesta känner av ilningar i den här tiden av graviditeten.
    Oj.. visste ej att bebis kan va ruckbar tills 39+... men men... hoppas allt går bra och h*n tittar ut snart :D
  • sally82

Jag undrar över samma sak som dig. Här ilar det också ganska bra idag (38+5). Det är alltid på samma ställe, liksom där jag tror att livmoderhalsen bör vara. Har känt det tidigare också, men inte som idag. Det gör ont. Har dock ingen aning om vår lilla tjej är fixerad än, tror inte det för hon rör fortfarande på sig ganska mycket och trycker hela tiden upp rumpan i revbenen (inte bekvämt). Har dock inga sammandragningar/förvärkar.

• E17

Jag är bara i vecka 29 och har ilningar varje dag. bebis är inte i närheten fixerad så det akn nog bero på många olika saker. hoppas att ni får träffa eran lill* snart =)

• Maddelutten
    sally82 skrev 2010-04-12 23:36:29 följande:
    Jag undrar över samma sak som dig. Här ilar det också ganska bra idag (38+5). Det är alltid på samma ställe, liksom där jag tror att livmoderhalsen bör vara. Har känt det tidigare också, men inte som idag. Det gör ont. Har dock ingen aning om vår lilla tjej är fixerad än, tror inte det för hon rör fortfarande på sig ganska mycket och trycker hela tiden upp rumpan i revbenen (inte bekvämt). Har dock inga sammandragningar/förvärkar.
    exakt så är det för mig!
  • carola1977

Min bm sa att det var bebisen som kom emot en nerv när jag hade så i slutet av förra graviditeten.

• BrunoBus

under min första graviditet sa bm att det berodde på att bebisen höll på att fixera sig.
    Men nu har bebisen varit fixerat några veckor men det ilar som bara den. Bm sa att det är för att livmordertappen och allt annat där inne luckras upp.. förbereder sig inför förlossningen då :) Hoppas det ger sig för dig för det är ingen rolig känsla..

♥ Maxx 20090409 ♥ Bebis BF 20100505 ♥
Svar på tråden ILNINGAR