Inlägg från: Maddelutten |Visa alla inlägg
  • Maddelutten

ILNINGAR

Jag är gravid i vecka 39.
    Till och från har jag känt av ilningar inne i underlivet, känns som att det är livmoderhalsen som kanske vidgar sig?
    Igår blev ilningarna mer intensiva och många gånger smärtsamma! Kom på em och höll i sig hela kvällen och till och från nu i natt. Även nu på morgonen har jag hunnit känna lite..

Någon som känner igen dessa ilningar och har någon aning om vad det kan tänkas vara? Är det livmoderhalsen som gör sig redo eller kan det vara ett tecken på infektion? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 09:33
    Kan tillägga att jag haft en molande värk i korsryggen, ner i vänstra benet och sammandragningar, men i skrivade stund är det helt lugnt..

• Svar på tråden ILNINGAR
  • Maddelutten

Bebben har varit fixerad sen v. 34, för det var också min första tanke

• Maddelutten
    sally82 skrev 2010-04-12 23:36:29 följande:
    Jag undrar över samma sak som dig. Här ilar det också ganska bra idag (38+5). Det är alltid på samma ställe, liksom där jag tror att livmoderhalsen bör vara. Har känt det tidigare också, men inte som idag. Det gör ont. Har dock ingen aning om vår lilla tjej är fixerad än, tror inte det för hon rör fortfarande på sig ganska mycket och trycker hela tiden upp rumpan i revbenen (inte bekvämt). Har dock inga sammandragningar/förvärkar.
    exakt så är det för mig!
Svar på tråden ILNINGAR