• milou67

Vi som går på EGV i RIGA

Startar en tråd för oss som går på EGV i RIGA. Här kan vi ge tips, råd och disskutera våra behandlingar.. Många av oss åker kanske själva över till Riga för att göra ET, vem vet kanske är vi där samtidigt och kan träffas o stötta ;)
    Kommer att göra en, lista fyll gärna på den så vi vet vart alla ligger till i denna prosess. Kram och välkomna

så länge jag andas så hoppas jag....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-09 17:09
    På EGV i Riga krävs en del tester, tex Uraplasma och Mycoplasma. Vi har nu fått erfara att många av oss har ureaplasma och får ej göra vårat ÄD försök förrän det är borta, vi har tagit antibiotika i 10 dagar. Ett tips till er som funderar på att åka till Riga är att ta dessa tester då det ibland kan ta väldigt lång tid att få bort. Lycka till alla och välkomna till vår kämpar tråd ;)
  • Svar på tråden Vi som går på EGV i RIGA
  • milou67

Väntar på att få åka:

milou67: 43 år 9 ivf bakom mig. Väntar på provsvaren och rätt donator. Åker till EGV Riga maj el juni.

På väg:

Ruvar:

Gravid:

• crijo

jag kanske väljer EGV denna ggn.

• milou67

välkommen Crijo ;) hoppas på att fler ansluter sig då jag m ärkt att viär många som går där. Förut när jag gjorde ivf på CVL i uppsala fanns det en tråd för de som gick där och det var superbra då man kan disskutera läkare och andra saker som man varit med om. kram på dig har du mailat till EGV än?

• milou67

puffar lite i tråden, trodde vi var ett gäng som går på EGV men ni kanske inte har hittat hit, hade behövt lite inputs och hjälp att räkna ut dagar man skall dit mm. Alla kliniker har ju olika sätt att göra. Jag skall tex inte nedreglera som det låter som man gör här i sverige. Jag fattar inte varför man gör det? någon som vet?

• crijo

Milou: Jag har skickat alla former till EGV. Nu får vi se om dem tar emot mig. Maken verkar redan ha bestämt sig, men det är inte han som gör det, så...
    Snabba och bra svar, priset och smidigheten med resorna dit talar mycket för EGV i mitt fall.

Puffar! Ingen annan? Jag skulle gärna höra mer från er som gör/har gjort behandlingen på denna klinik.

• milou67

hej Crijo, Det går lite trögt i tråden har några tjejer jag mailar med som oxå är på gång på EGV har sagt åt dom att haka på här så vi hoppas det kommer tillnågra snart,för som sagt det är himla bra när man skall åka och undrar över saker o tips på hotell mm.
    Dom tar säkert imot dig varför inte ? Har du Sermite som kordinator oxå?
    kommer ej ihåg ;)
    Jag har fått alla mina provsvar idag utom ett enda pluttigt urinprov som ej var klart. suck! Så imorn får dom mina prover. Spännande ;) nu kör vi !! kram på dig

• Asol

Hej på Er både Crijo och milou67!
    Jag är på gång med EVG i Riga. Idag började jag med Progynon tabletter. Det är planerat att jag ska åka till Riga nu i slutet av april. Först var det i början av maj men ni blir det i april istället. Det var jag som räknade fel. Det känns bra här på EVG. Detta är min 3 ET. Vi har en liten kille som är 3 år. Önskan att få ge honom ett syskon är så starkt att vi nästan slår knut på oss själva. Åldern spelar ju en stor roll jag är 43 år. Vad man inte vet är om jag alltid haft dålig kvalite på mina ägg eller om det bara är åldern som spelar in. Vi började fösöka få barn när jag var 35 år.
    Jag hänger gärna med på tråden. ibland kan det ta några dagar innan jag hinner in på siten. Reser en hel del i mitt jobb. Men är gärna med och stöttar varandra.

Njut av vårsolen!
    So long
    Asol

• milou67

Asol välkommen har en liten lista ni kan fylla i , kopiera och flytta med så har vi koll lite på vart vi ligger i prceduren om man nu kan kalla det så ;)
    Vad spännande Asol, har du tagit den där sprutan Zoladex? hur många dagar senare började du med prognyltabletter?Vet att vi båda fick en donator som är  grayish ;) men jag mailade om att det kan inte vara grå hårig dom menar och fick svar att det var typ råttfärg..som vi svenskar har.. eller Ashblond som det oxå kallas.
    guud så spännande då ligger du lite före mig..jag börjar med sprutan den 26 april förmodligen..Ett tips som jag fått är att bo på hotel valdemar tror jag att det hette. ligger 75 m från kliniken ;)
    kram så länge

• milou67

hej igen , jag fick som sagt mina provsvar igår, där står det att min sambo hade typ 1 spermie på 10 upphöjt i 6 el ngt liknande och att han hade 50%. ngn som kan ngt om detta, blev lite orolig..

• Bette
    milou67 skrev 2010-04-14 09:56:20 följande:
    hej igen , jag fick som sagt mina provsvar igår, där står det att min sambo hade typ 1 spermie på 10 upphöjt i 6 el ngt liknande och att han hade 50%. ngn som kan ngt om detta, blev lite orolig..
    Sök på spermaanalyser på google och se om du blir mer klokare.

Kram

Bette
Svar på tråden Vi som går på EGV i RIGA