Inlägg från: Oliversmamma04 |Visa alla inlägg
  • Oliversmamma04

Decemberbebis 2010

Grattis alla till era graviditeter =)

Jag hoppar också in i denna tråden.  Är i vecka 7 med bf 4 december 2010 om jag räknat rätt. Har en son på 5.5 år och fick ett sent missfall för 1.5 år sen (v 17) så jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen nu. Känner inga tecken på graviditet förutom en stor mage. Orolig att allt inte är som det ska. Hade liten blödning igår o idag har jag mensliknande smärtor. Pratade med barnmorska som var riktigt sur o vresig o menade att allt kan vara normalt o att det kan vara missfall på gång men jag får vänta o se för några resurser finns inte att få bli kollad eller lugnad att allt är okej. Om hon då åtminstone varit ödmjuk när hon sa det....

Med tanke på hur ledsen jag blev så kanske det också är ett graviditetestecken...hormoner är inte att leka med. =)

Någon annan i v 7 som inte känner sig gravid?

• Oliversmamma04
    jessika1988 skrev 2010-04-13 14:08:41 följande:
    jag är också i vecka 7 och känner mig inte ett dugg gravid.. Men då är nog också allt som det ska va =) Men är själv också orolig som tusan.Väntar vårt fösta barn, aldirg varit gravidtidigare och aldirg haft mf.Så nu håller jag tummarna på att allt går vägen!Lite tråkigt med en sur och vresig barnmorska..Grattis allihopa!!
    Jessica1988 och Idlur. Skönt höra att ni är fler som inte känner något ännu så det kan vara helt normalt. Om man visste allt var okej så gör det ju ingenting att man slipper kräkas hela dagarna... :)

Jag jämför med de två tidigare graviditeter jag haft (3:e gången på 6 år. Underbar son född 04 samt ma oktober 2008 i v 17) och då har jag haft fler symptom. Speciellt de förstorade brsöten saknar jag =)

Lycka till till er och grattis till alla er som just plussat. Känns som en evighet innan det är december :)
  • Oliversmamma04

Jag skulle ha haft bf 4 december men har pga min oro för att allt inte var som det skulle nyss varit på vul och fostret var dött så nu får jag vänta på att kroppen ska göra sitt jobb :( Vi fck ett ma som upptäcktes på rutin ultraljudet i v 19 och så nu detta. Längtar så efter ett syskon till storebror o en liten bebis.

Stort lycka till alla ni med bf i december. Håller alla tummar att det går bra för er

• Oliversmamma04
    Ett två tre skrev 2010-04-16 17:33:20 följande:
     Nej vad tråkigt!!! Kramar Vad var det som gjorde att du kände att något var fel?Själv är jag inne på dag 2 med blödningar så det slutar nog med mf här Har tagit blodprov idag och ska ta ett till på måndag, då får jag väl veta om hcg är på väg ner. Jag fick mf i december oxå
    Förutom en känsla av att det inte kändes som tidigare graviditeter, främst att de i vanliga fall pyttesmå brösten inte växte o inte blev ömma samt att jag har haft mensliknande smärtor o ont ner mot ljumskar med ljusröda flytning sedan i måndags som igår blev mörkbrun m små klumpar. Jag var orolig för utomkvedshavandeskap o fick därför komma för koll.

Många som haft precis samma symptom har fött små underbara bebisar så bli nte oroliga alla ni som blöder. Det kan ju vara helt normalt.

Tack för alla vänliga ord. De värmer i saknaden o sorgen! Nu väntar jag oroligt på hur kroppen ska göra sig av med det döda fostret o hur ont det kommer att göra. Sen fokuserar vi framåt o oppas snart bli gravid igen...

Åter stort lycka till till er alla
Svar på tråden Decemberbebis 2010