Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

Decemberbebis 2010

Hej, jag hoppar glatt in här! Jag har BF antingen 18e december eller 23:e, beror på om man går efter äl eller mens :)

• Minifer
    Ett två tre skrev 2010-04-25 16:30:31 följande:
    Välkomna och grattis till er nya förresten
    tack så mycket! :)
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:08:00 följande:
    Hej allesammen, Hur kollar man enklast om man fortfarande är gravid?? Jag har blött rikligt i 2 dagar nu.. Ska jag ringa mvc eller ta ett test? Vad tycker ni?
    men usch vad jobbigt =( Jag hade nog ringt Mvc, om det skulle vara så att du fått ett missfall (vilket jagverkligen hoppas inte är fallet) så finns ju hormonerna kvar i kroppen ett par veckor till och visar plus. Vet inte vilken vecka du är i men bäst ätr väl att få koma in och göra vul och se hur det ligger till. Har du ont?
  • Minifer
    dreamer78 skrev 2010-04-25 17:25:03 följande:
    Sjukt egentligen, men jag blir orolig för att jag inte mår illa... Var på hälsosamtal i veckan och BM tyckte att det var "ovanligt men inte oroande" att jag inte hade känt av nåt illamående. Särskilt som jag ändå har andra symptom (ömma bröst + molvärk). Men jag måste ju nojja lite ändå  Går in i vecka 8 idag för övrigt!
    misströsta icke! Jag mådde inte illa under förra graviditeten och gör det inte direkt nu heller. Bara när bilen svänger som jag blir lite åksjuk samt om jag är för varm och hungrig. Vilket händer sällan. Och då är det bara pytte, absolut inte kräkig eller så. Jag har typ inga symptom alls själv, boobsen är som vanligt och har intgen molvärk heller
  • Minifer
    WilleViking skrev 2010-04-25 17:42:39 följande:
    Jag är i vecka 7+2
    ok, ja då syns det ju på ul om hjärtat slår. Och blöda kan man ju som sagt göra utan att det är missfall, känns ju som att det borde göra ont om det vore mf. Jag har fått mf i v 7 en gång och det gjorde ont som tusan verkligen. Men ring BM och be att få göra ul, du kan ju inte gå och vänta tre vckor på att få veta liksom. Och går hon inte med på ul så kan du alltid göra det privat
  • Minifer
    Ginge skrev 2010-04-26 16:34:16 följande:
    NU har jag varit på första besök hos BM. Gick faktiskt jätte lugnt och ganska fort. Jag hade inga större funderingar och BM behövde ju inte prata med mig om alkohol och rökning :)  som hon sa till mig så det verkar att jag är rätt så bra påläst om graviditeten :)  Hoppas att hon sa inte det bara för att vara snäll :p Hon visade mig ett punkt på handleden där man ska trycka när man mår illa. Så jag tänkte nu ska jag börja träna mig på det akupresur, så att blir skiklig när det är dags att flyga :) Sen frågade jag henne angående motionsträning. Jag brukade (innan jag plusade) köra ganska tuffa konditionstränning. Och jag läste någonstans att det är inte så bra att få upp hög puls när man är gravid, och man ska rådgöra med BM. så jag frågade henne och hon sa att det är helt ok. Om jag nu brukade göra det så jag kan gärna forsätta med det. Så länge för mig själv känns bra, jag mår inte illa av det eller får hjärtklapningar. så nu planerar jag att så fort min illamående börjar lugna ner sig då ska jag åka till gym:)
    VAR?? vilken punkt, rita och berätta och sätt in massa bilder!!!! {#lang_emotions_throwup} hihi! :)
  • Minifer
    Ginge skrev 2010-04-26 21:22:31 följande:
    :) bilder tyvärr kan jag inte sätta in. Min dator protesterar mot detta.... men annars punkten hittar du på inre sidan av handleden, där oftast syns blodkärlor. Om nu vinklar handen lite "bakåt" och känner av två smala sener. Punkten är i mellan dem. Om du lägger 3 finger toppar i mellan senor så punkten är under den finger som är närmast dig och altså längst från handflaten. (jag skulle säga den är väldigt nära punkt där man känner av pulsen). Och trycker man lite på den punkt i ca. 10 sek, sen släpper. tyvärr jag har inte frågat hur ofta och hur mycket kan/får trycka....
    åh tack! Har man tredje fingret grändansde till handlfatan då? Ska testa när nästa våg kommer, har just kravlat mig utr sängen efter ett mysigt litet migränanfall
  • Minifer
    Ett två tre skrev 2010-04-27 12:47:22 följande:
    Han sa dessutom... "-7 tester? Du kanskje skulle ta og teste hodet ditt isteden (så skakade han på huvudet och sa) -Jeg er glad du ikke er kjerringa mi!" Och det här är en läkare som vet att vi har kämpat för att jag ska bli gravid och som vet att jag fick missfall i december och var väldigt ledsen. Nej er stor jäkla idiot! Har ny fastlege från 1 maj, min tredje på 1 1/2 år. Första var det egentligen inget fel på, men han hade kontor utanför stan så jag var tvungen att byta buss och dom passade aldrig så jag bytte till en i centrum, men han visade sig ju vara ett riktigt pucko. Han vägrar t.ex skriva ut levaxin (för hypotyreose) för mer än 3 månader för att han gillar att man blir beroende av att komma till honom, han sa det själv  Sjuka man...
    näääääää!! Oj vad arg jag blir! Men vilket arsle!! Han kan inte ha pratat med många gravida, jag tog säkert 15 tester förra graviditeten och har tagit 7 denna gången. Det är ju det enda som gör det verkligt för än när det är tidig och man inte känner något. Nä FY för honom! Han ska nog vara glad att han har en "kjerring" öht, grrr!!

Men nu bestämmer jag att alla ni som blöder genast slutar med det så ni kan få lite lugn i hjärtat {#lang_emotions_heart}

Imorgon går jag enligt BM in i v 8 (vilket jag ju naturligtvis vägrar gå med på, enligt mig är jag i 5+5 imorgon), men då skall jag iaf tillbringa hela dagen på sjukhuset. Skall träffa dietist, obstetriker och diabetesläkare och lämna femhundraelva prover (4 rör urin, det ni! Gäller jag är kissig på morgonen!). Hoppas jag inte sagt detta innan, har en liten tendens att blanda ihop trådarna =)
  • Minifer
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-27 17:38:36 följande:
    Hej. Nu vågar jag hoppa in i tråden igen.. Fick ett tu tre jätte mycket bruna flytningar som varvades med färskt blod i nästan två veckor så fick komma på en akut tid till akut gyn förra veckan och till min stora förtvivlan kunde de inte se nåt foster men hade en ny tid idag och fick tack och lov se ett foster med tickande hjärta i v 7 + 4
    jaaaaaaaaaaaa åååh vad underbart!! Åh vad glad jag blir! Vilken lättnad!! :D
  • Minifer

men vilka idioter ni träffar på, usch =( Jag har alltid extrem otur med vårdpersonal när det gäller saker som inte är vid graviditet. Då träffar jag bara på råpuckade praktarslen, men när det gäller graviditet har jag haft sååådan underbar tur! Har samma BM som förra graviditeten, hon är underbar! Min gamle läkare räknar jag med att ha. Min diabetesläkare jag träffade på diab.mott när jag var där i februari efter att jag fick min diabetes diagnostiserade kunde ingenting, visste ingenting och var helt värdelös, så det är nästan skönt att vara gravid igen bara för den sakens skull, så jag får samme diabetesläkare jag hade under förra graviditeten, som är tryggheten själv. Jag ÄLSKAR verkligen alla på spec-mvc!!! {#lang_emotions_heart} (ok, förutom en av de kvinnliga läkarna som är riktigt riktigt dum i huvudet och har noll empati, men henne hoppas jag attjag slipper)

• Minifer

Men 8 ÄR tidigt!!!! Jag har ett läkarbesök nästa vecka 8.30 blöööö! Usch., Imorgon har jag 9.30, men nio brukar jag gå upp (eftersom knoddlingen min vaknar då, annars hade jag lätt sovit till 11, haha!) Alla är ju inte morgonpigga heller =) Du får gå hem till henne på kvällen när hon är trött och du pigg och räcka ut tungan

Svar på tråden Decemberbebis 2010