Jag trodde mitt barn med skulle sluta automatiskt men sen visa perioder snutta hon hur mkt som helst mer en när hon var mindre, var jobbigt.! Jag ammade henne under hela tiden jag var gravid men lutade samma dag som jag födde hennes lillebror..!
Vi hade försökt slutat tidigare.. Men som sagt så gav vi upp för lätt..!
Men iallafall, beror allt på dig.. Vill du verkligen sluta amma så är det inte svårt.. Handlar bara om vad man orkar ta emot av sitt barn..
Det började som så att jag slutade amma henne 2 månader innan bebisens ankomst på natten, när hon vaknade så skrek hon efter tutten men jag lyfte upp henne vaggade i min famn och kramade henne och så sen somna hon så la jag tillbaka henne 1 månad senare sov hon hela natten, men visst kunde hon vakna nångång igen men då räckte det med att hålla henne i handen..!
Vi gjorde som så att hon tuttade sista gången när hon var 19 månader och 1 dag,dagen vi kom hem från bb, men jag kände att det funkar inte att amma båda barnen..
På kvällen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, hennes pappa tog henne och hon skrek i 20 minuter sen somnade hon och sov hela natten..!
Nästa dag så tog jag henne hon låg i min famn fråga efter tutten grinade lite och sen somnade..1 vecka senare så frågade hon bara men accepterde att jag sa att hon var för stor för tutten och att det nu var lillebrors..! Nu så där 4 månader senare kan hon fråga om hon får smaka men jag säger nej då säger hon bara ne det är lillebrors tutte.. Så det gick bättre en förväntat bara det att man får ge sig tusan på det.. Barnet vet vad de vill och kan göra det jobbigt för det men bestämt dig och var då bestämd.. det ÄR inte svårt :)