• Santisen

disksvamp eller diskborste?

Kanske en värdelös fråga....men jag o killen är inte överens om vilken som är den bästa att diska med.

Jag själv tycker att svampen är bäst....den håller längre!
    Borsten är oanvändbar efter 2 diskningar redan...

Vad använder ni?

• Svar på tråden disksvamp eller diskborste?
  • Tess76

Hihi...vi använder både och. Mest en svamp med diskmedel i skaftet. Diskborsten använder vi till grytan och stekpannan, tycker den funkar bäst till dom.

• Tess76

Glömde...vi har även en bänkdiskmaskin till tallrikar, glas och bestick.

• fru bengtsson

Diskborste! Eller allra helst diskmaskinen förstås, men den funkar ju tyvärr inte till allt...

• Bubben04

säger som tess, vi använder tvättsvamp till det mesta men till gjutjärnspannan blir det borste. dels för man inte ska ha diskmedel och för att det är lättare att göra rent med den. Sen använder vi klart flaskborste till nappflaskorna

• Bubben04

kan tillägga att vi också har diskmaskin där det mesta diskas men som sagt allt funkar ju inte där i

• Mammatillfem

Jag kan bara diska med svamp,det kommer åt bättre,löddrar mer och är det som känns bäst tycker jag!

Hos mina äldre släktingar är det borste som finns,tycker det är klumpigt,löddrar mindre och är svårt att komma åt med en borste,dessutom "skvätter" det av borsten!

Det här är ju en smakfråga,men så anser jag!

• Katalin

Jag har alltid diskat med borste, men har faktiskt inte ens tänkt på att man skulle kunna använda disksvamp. Kanske ska prova det???

• Min dröm

Jag använder båda! Diskmedlet har jag i en sprayflaska, då räcker det längre!

• Hjärtapåtråd

Jag använder disksvamp och min sambo använder borsten. Men han är en fuskdiskare. Man ser ränderna efter borstens strån i mjölken som sitter kvar på insidan av glasen. Mysigt.

• Äppelpaj

Det skulle kunna vara jag som skrev Hjärtapåtråds inlägg. Min sambo är en total fubbare - och det beror nog inte bara på borsten.

Svar på tråden disksvamp eller diskborste?