• Santisen

disksvamp eller diskborste?

Kanske en värdelös fråga....men jag o killen är inte överens om vilken som är den bästa att diska med.

Jag själv tycker att svampen är bäst....den håller längre!
    Borsten är oanvändbar efter 2 diskningar redan...

Vad använder ni?

• Svar på tråden disksvamp eller diskborste?
  • Blue Orchid

Använder nog mest borsten när inte diskmaskinen är i tjänst..*L*
    Inte maken alltså utan den stora golvmaskinen....*S*

• pinglanmadde

svampen! den löddrar juh så bra

• Mymlan

Om jag diskar för hand använder jag helst diskborste, men svamp till grytor och pannor, speciellt om det brännt fast!

• Smajla

Vi har diskborste. Fick lära mig i högstadiet att disksvampen är riktigt ohygienisk och att den suger åt sig bakterier. Pga alla luftblåsor i en svamp finns det hur mycket plats som helst för bakterierna. Inte torkar den lika snabbt som en borste heller så bakterierna ligger där och gottar sig...

• Meline

Har samma slags diskborste som tess. En borste med svamp och diskmedel i skaftet.
    Bra, faktiskt.

• Höstglöd

Jag har en disksvamp med diskmedel i skaftet. Enklast när det är småsaker som ska diskas. Annars tycker jag det är mer hygieniskt med diskborste, har också fått lära mig att det samlas väldigt mycket mer bakterier i disksvampen. Diskborsten slänger jag dessutom in i diskmaskinen när jag kör den.

• Trynträ

Använder diskborste. Den håller i flera månader. Men så diskar jag inte varje dag heller.

• Mickis74

Vi använder både diskborste, svamp och flaskborste.

• Mammatillfem

Tips!

Häll kokande vatten då och då över disksvampen! Det tar bort bakterierna. Sen BYT svamp ofta ändå förståss!

• Urpan

Diskborste! Köper IKEAs billiga (2för 5kr) för dom är små o bra, funkar till nappflaskor oxå.

Svar på tråden disksvamp eller diskborste?