• BlygTjej

Studera distans 100% - Någon som är i samma sits?

Ska söka till en KY-utbildning som är på 1 år, 100% distans.
    Som det ser ut idag jobbar jag nästan 75% (3 lååånga dagar), våra 2 barn är på dagis 3 fulla dagar i veckan.
    Hur blir det om jag börjar studera? Vill ju givetvis inte ha dem på dagis mer än nödvändigt, räknas 100% distans som 8H/dagen? Hur gör ni andra som pluggar hemifrån? Vill gärna ha lite råd, tips och ideér.. Det här med studerande har jag noll koll på

Isabelle & Moa
  • Svar på tråden Studera distans 100% - Någon som är i samma sits?
  • artax

Jag pluggar på distans, men som jag förstått så ser det väldigt olika ut på olika kurser, typ jag har inga såna obligatoriska online träffar som jag måste vara med på utan "bara" ett forum som jag måste skriva på ibland men det kan jag göra när jag vill.. heltid ska vara 40h/vecka.. mina studier tar inte så mkt! 

Jag tycker att studera på distans är toppen, men jag tror att hade jag haft barn hos mig så skulle dom få vara på dagis endel så jag fick göra mina grejer i fred.. ;)
  • BlygTjej
    Jag har vissa obligatoriska träffar, men dem är förlagda på sådan tid när deras pappa ändå är hemma
    Dem ska nog vara kvar lite på dagis, frågan är hur mycket dem "behöver" vara där. Tar 100% distansstudier verkligen 8h/dag? Så går mina tankar..
    Som du skriver tar inte dina studier så mycket tid.. Få man fråga vad du studerar?
    Någon annan som har erfarenhet av detta?
    Isabelle & Moa
  • Alcarinque

Jag läste förra sommaren samt denna termin 100% på distans. Dock fristående kurser från universitet.

I de kurser jag läser finns inge obligatoriska träffar utan allt är nätbaserat. Hur mycket tid det tar är ju ganska individuellt. Dels beror det ju på hur kurserna är upplagda, hur mycket litteratur det är som ska läsas, hur dina inlämningsuppgifter ser ut samt hur man själv disponerar sina dagar