• My Lonely Heart

Hur mycket tjänar ni som jobbar som Medicinsk sekreterare/Läkarsekreterare?

Hej,

Jag har pluggade på gymnasiet Handel och Administration och för några år sedan pluggade jag Inköp(ky-utbildning). Jag har sökt jobb i nästan 2år men inte fått något. Jag HATAR mitt nurvarande jobb och vill bort därifrån. Om jag inte fått något jobb tills hösten tänker jag börjar plugga.

Nu till min fråga: Hur mycket tjänar ni som jobbar som Medicinsk sekreterare/Läkarsekreterare? Vad fick ni för ingångslön(vilket år)? Hur mycket har ni erfarenhet?

• Svar på tråden Hur mycket tjänar ni som jobbar som Medicinsk sekreterare/Läkarsekreterare?
  • My Lonely Heart

Har ingen jobbat som läkarsekreterare här?

• Vombell

Jag är medicinsk sekreterare med 2-årig universitetsutbildning. Jag fick en ingångslön på 15 200 kr för heltid!!! Detta var 2003 när jag gick ut. Är dock kvar på samma arbetsplats och har nu efter 7 år där, 19 200 kr...  Jag har 3 års studielån att betala också.. (1 år på komvux och 2 år på universitet)

• My Lonely Heart
    Vombell skrev 2010-04-12 18:06:33 följande:
    Jag är medicinsk sekreterare med 2-årig universitetsutbildning. Jag fick en ingångslön på 15 200 kr för heltid!!! Detta var 2003 när jag gick ut. Är dock kvar på samma arbetsplats och har nu efter 7 år där, 19 200 kr...  Jag har 3 års studielån att betala också.. (1 år på komvux och 2 år på universitet)
    Oj, det var inte mycket. Jag har jobbat i butik lika länge som du och tjänar över 22' kr.
  • My Lonely Heart

Alltså 22' före skatt.

• Vombell

Tja det är ju landstinget vi jobbar för.... Sekreterare har alltid fått dålig lön. När jag gick utbildningen så sa sa de att vi, med vår extrakompetens, skulle få en ingångslön på minst 20 000 kr men i praktiken tror jag inte ngn av oss har det ännu..... Jobbet är rätt slitigt och kanske inte så omväxlande. Skulle nog tänka mig för både en och två ggr innan jag utbildade mig till Med. sekreterare.. Om jag hade stått vid samma vägskäl idag hade jag valt en helt annan inriktining på utbildningen...

• Nallatalla

Om man jobbar inom den privata sektorn så är det större chans att tjäna mer.

//

• Bettiz

Jag gick Med sekr-utbildning via KY, gick ut maj -07. Fick jobb direkt via praktikplats, fick initialt 18500 i lön. Nu har jag 23000, är kvar på samma ställe (vilket är sjukhus i Stockholm).

• Amirsmamma
    Bettiz skrev 2010-04-13 20:08:53 följande:
    Jag gick Med sekr-utbildning via KY, gick ut maj -07. Fick jobb direkt via praktikplats, fick initialt 18500 i lön. Nu har jag 23000, är kvar på samma ställe (vilket är sjukhus i Stockholm).

var det innan eller efter skatt? funderar på att läsa KY-utbildningen

• Bettiz

Innan skatt. Fick löneförhöjning häromdagen med 500 kr. Är kvar på samma sjukhus.

Svar på tråden Hur mycket tjänar ni som jobbar som Medicinsk sekreterare/Läkarsekreterare?