Inlägg från: Lillkillensmamma |Visa alla inlägg
  • Lillkillensmamma

När är man för gammal för att skaffa barn??

Pratade med min mamma idag och hon tror on är gravid!! Min mamma är 49 år. Lite för gammalt tycker jag. Därav min röstningstråd.. Nyfiken på era  tankar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är man för gammal för att skaffa barn??
  • Lillkillensmamma
    Lena skrev 2010-04-12 19:03:30 följande:
    Jag tycker barnet bör hinna bli myndigt innan man går i pension (jag tycker även man bör vara myndig innan man skaffar barn)
    Hade samma tanke. Om nu min mamma skulle va gravid så är hon ju nästan 70 innan barnet skulle bli myndig.. Är det fel av mig att inte glädjas åt barnet/situationen? Är själv 28 och har två egna barn och det skulle bi såå konstigt tror jag
  • Lillkillensmamma
    isisisis skrev 2010-04-12 19:24:15 följande:
    Det var ett jävla tjat i denna fråga. Ska det göras 2 trådar i månaden eller????
    Har inte sett ngn annan tråd.. Därav den här..
  • Lillkillensmamma
    Reglementet skrev 2010-04-12 19:37:52 följande:
    Hon kan inte ha hamnat i klimakteriet?
    Jag tror det jag oxå men min mamma tror verkligen (och hoppas ) att hon är gravid.
  • Lillkillensmamma
    Mariohn skrev 2010-04-12 19:22:06 följande:
    När man inte kan ta hand om ett barn anser jag att man ska låta bli att skaffa ett. Oavsett ålder. Ett barn behöver kärlek och bryr sig inte om ålder bara det blir omhändertaget. 
    Håller ju med det tankesättet oxå men vet ju då att min mamma inte kan det.  Sen att relationen hon är i har precis börjat (2mån) så det är ingen bra grund..
  • Lillkillensmamma
    ezah skrev 2010-04-12 21:32:23 följande:
    jag är intresserad av vad TS har för mål med tråden. ska du visa upp omröstningsresultatet för din mor som vettiga argument för abort? sluta gnälla och stötta din mamma istället. folk alltså.
    Jag gnäller inte!! är orolig för min mamma och möjligtvis då det tänkta barnet! Min mamma är ingen frisk 49 åring. Hon har kol och kan knappt ta hand om sig själv. Men jag ville inte ta upp det egentligen och kanske ja tog en "fegvändning" på frågan och tog bara det lätta att prata om.. Sen är det en massa annat i bakgrunden som tillkommer oxå men det kommer inte tas upp här. Jag skulle bli jätte lycklig för min mamma om det skulle va så men nu är det som det är med henne så nej då kan jag inte det. men det kanske var en chock oxå..
  • Lillkillensmamma

Pratade med min mamma igår och det visade sig att hon var väldigt sen men nu har det kommit igång igen. Jag vet att det kanske låter själviskt att jag inte vill ha mer syskon men om man visste vår historia och min mammas livssituation skulle man nog förstå min tanke..

Svar på tråden När är man för gammal för att skaffa barn??