Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

När är man för gammal för att skaffa barn??

Annat: nånstans runt 51-52,när klimakteriet infaller och alltså den naturliga gränsen för när det är möjligt att bli spontant gravid. Finns ju enstaka kvinnor som får barn runt 50,men kanske inte ens en per år. Är din mamma gravid så grattis till henne! Hoppas själv på barn efter 45. Oddsen är låga och missfallsrisken enormt hög i den åldern,men man kan alltid hoppas och sluta försöka gör vi aldrig.

• Pimpinellan
    isisisis skrev 2010-04-12 19:24:15 följande:
    Det var ett jävla tjat i denna fråga.Ska det göras 2 trådar i månaden eller????
    Ja,inte har vi sett sista tråden än inte! Man får ha överseende med ungdomarna som tycker vi är färdiga för graven. Du har väl rullator och barnvagn eller hur? {#lang_emotions_wink}
  • Pimpinellan
    Manchester skrev 2010-04-12 20:47:37 följande:
    Jag känner i och för sig till åtminstone två kvinnor där det var tvärtom. De var 45+ och mensen kom inte. De utgick ifrån att det var klimakteriet, men efter ett par månader insåg de att de var gravida. Den ena hade tre barn varav ett gick i grundskolan, ett i gymnasiet och ett ännu äldre. Den andra var ofrivilligt barnlös(!). Hon sågs närmast som en medicinsk sensation.
    Har också en sån bekant. Försökt få barn i flera år,gett upp,mensen försvann och hon var helt säker på att det var klimakteriet. När mensen uteblivit 4 månader och hon gått upp i vikt tyckte maken att hon skulle testa-och mycket riktigt,hon var gravid! Och i femte månaden dessutom,hela 47 år gammal och första barnet. {#lang_emotions_smile}Hon tyckte det var väldigt skönt att ha sluppit de där första månadernas oro för missfall.
  • Pimpinellan
    Cloud Berry skrev 2010-04-12 21:16:19 följande:
    Min personliga gräns går vid 33-34 år.Allmänt så tycker jag att det känns för gammalt vid 40. Dessutom så tror jag att 20-åringar är bättre förstagångsmammor än 40-åringar.
    Så min livserfarenhet,längre relation med pappan,bättre ekonomi,stort eget hus och stor erfarenhet av barn spelar ingen roll-jag är oduglig p.g.a min ålder? Tack!!
    Kom igen om det var du som hade längtat efter barn i 24 år och försökt i snart 4 år och gjort 7 IVF.er och tala sen om att jag ska lägga ner min barnlängtan!! Alla har inte lyxen att få barn som unga och då ska vi lida resten av våra liv p.g.a det tycker du. Skam!
Svar på tråden När är man för gammal för att skaffa barn??