Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

Istället för skafferi

Vi ska flytta till en ny lägenhet i den har man tagit bort skafferiet för att ställa in en kyl och frys i heltstorlek istället för en delad som vi har.

Skulle behöva tips på hur man löser förvarning av torrvaror, det finns endel köksskåp men samtidigt så känns det som en jobbig lösning. Är 1 skåp i golvhöjd förutom grytskåpet och ca 4 skåp i högre höjd. Så det är inte jättegott om plats, man ska ju nå tallrikar och glas och sånt också.

Så ös på med bra tips.

• Svar på tråden Istället för skafferi
  • t0va

ajdå, är det så nuförtiden. Så jobbigt det känns. Problemet för oss är att jag har rörelsehinder och emellanåt använder rullstol inomhus så det blir svårt att ordna med köksskåp så jag når om vi ställer upp varor på hyllan, jag når första hyllan i överskåpen.

Vi kommer ha bord i köket fast jag tror inte vi äter så ofta där, utan det har blivit i vardagsrummet och lär bli så sen med. Funderar på något skåp om det går att ställa i köket och ha lite grejer i. Får fundera vidare.

• t0va

Bra tips, vet inte om vi får plats med en stor byrå, köket är nog ungefär samma storlek som nu och då kan det bli litet. Får kolla sen när vi kommit in, annars var hylla ett smart tips, för det ska allt få plats.

Känner mest att det blir svårt att få in större saker i köksskåpen för då måste man flytta hyllplanen så blir det nog mycket utrymme högt upp som inte går att utnyttja. Men vi har kastat massa proslin som bara stått och sammlat damm så vi får säkert plats med endel saker. Men flingpaket och sånt blir svårt om man inte ställer allt i mindre lådor.

Bra tips och jag ska fundera vidare.

Svar på tråden Istället för skafferi