• Anonym

Avensjuka

Hej jag vet inte riktigt hur jag ska börja. men i alla fall jag och min sambo har en son på 3 år och om knappt 3 månader ska han få ett syskon. Jag och min sambo har ett jätte bra förhållande och älskar varandra jätte mycket, men det som däremot stör mig så mycket är hans familj. Han har en syster som för många år sedan tog pengar av mig när vi var och festade tillsammans och sen den dagen har jag inte gillat henne. sen snackar hon skit om mig hon har till och med ringt och skällt ut mig en gång, när min sambo tog ett snack med henne och sa åt henne att sluta sncka skit om mig. Hon sa då i telefon att hon skulle göra allt för att det skulle ta slut mellan oss och det har hon då inte lyckas med. min sambo pratar inte heller längre med henne och min svärfar gillar inte helelr henne längre fasten det är hans dotter.. Nä i alla fall när det bara var 1 månad tills våran son skulle komma så kom hon och berättade att hon var gravid igen och sen några månader efter hade hon gjort abort, då hon tydligen hade kommit på att hon inte klarade av ett till barn ensamstående.. hon lever också på soc och har barn med en kriminell karl.. nu har hon tydligen träffat en ny kille och dom har inte varit tillsammans mer än 2 månader och idag berättade min sambo att hon tydligen var gravid igen... Jag känner mig så trött på henne, för hon gör jämnt allt för att synas och få allas uppmärksamhet. nu är hon väl avensjuk att vi ska ha barn igen och måste därför också skaffa barn... Sen är hon även sur över att jag och min sambo och våran son ska fira jul hos min svärfar. hon tycker det är så synd om hennes son som inte får vara med sin morfar tackvare att jag ska dit.. sen om vi någon gång träffas vid dom stora tillfällena kollar hon hela tiden så att hennes pappa bryr sig om hennes son lika mycket som våran son.. hon vet att våran son står högre iklass hos min svärfar och det är ju för att han träffar honom oftare.. nä vad ska jag göra någon med bra råd

• Svar på tråden Avensjuka
  • delifi2

usch vad jobbigt, jag vet oxå hur det är att ha dålig relation till släkten som inte är ens egen.

Vet tyvärr inte vad jag ska råda dig till.
    själv har jag precis blivit utskälld för allt av min svärfar, svåger å halvsvåger.

vet iten om jag ska skratta eller gråta åt dom.

Men hon måste inse att hon måste skärpa till sig å att hon är lika älskad för det fast hon inte skaffar barn

Svar på tråden Avensjuka