• Ellez

12 dagar över tidne idag.. Någon som vill berätta sin historia?

Ja idag är jag 12 dagar över och det verkar inte hända ett smack mer än att jag får massa massa krämpor...
    Finns det fler här som gått över så mycket? Hur gick det för er startade det själv? Blev det igångsättning när? Blev barnet stort? Blev förlossningen mer komplicerad?

Beräta eran historia. Behöver stöd och info för att orka ta mig igenom detta.

• Svar på tråden 12 dagar över tidne idag.. Någon som vill berätta sin historia?
  • maja stina

Har idag gått över 6 dagar och förstår din frustration, längtar så mycket efter bebbe nu. I morgon ska jag till sjukhuset för att kolla upp hjärtljuden som slog lite ojämt hos BM i går. Har blivit lite nervös för detta, hjärtat har gått som en klocka innan. Hoppas att du får din snart.

• MsLili
    Ellez skrev 2010-04-13 11:25:02 följande:
    Ja idag är jag 12 dagar över och det verkar inte hända ett smack mer än att jag får massa massa krämpor... Finns det fler här som gått över så mycket? Hur gick det för er startade det själv? Blev det igångsättning när? Blev barnet stort? Blev förlossningen mer komplicerad?Beräta eran historia. Behöver stöd och info för att orka ta mig igenom detta.
    Jag gick 15dagar över tiden. Det blev igångsättning, hinnessvepning och värkstimulerande dropp. Förlossningen tog ca 15timmar och slutade med sugklocka för att jag inte hade ork att krysta men annars tycker jag förlossningen gick jätte bra..Mitt råd är att man vilar upp sig, man behöver varenda lilla kraft i kroppen :).. Han var 3820g 53cm när han föddes.
  • icecreamlover

På kvällen på BF plus 9 gick vattnet (kan tillägga att jag just denna dagen kommit till att inse att det bästa är att lägga ner det, det går inte att göra något för att påskyna det hela. Bebis kommer när den är redo!) Men lik chokad blev jag och mannen när vattnet började forsa! Men det skulle dröja nästan 40 timmar innan 1:a värken komigång. Kom in till FL kl 19:00 då öppen 3 cm. Sen kl 01:00 kom krysvärkarna igång. 02:29 föddes Noah på BF plus 12, 4330 och 53 cm lång. Så mitt råd till dig är just att lägga ner det och inte tänka så mycket på det hela. Snart så snart har du din lilla guldklimp på bröstet och all den tiden man lagt på att vara bitter för att man gått över tifen som bortbläst och inget annat existerar än just du och ditt barn! Lycka till!

• Movieprincess

Gick över 18 dagar med sonen. Var på kontroll på bf+16 och allt såg bra ut... vaknade dagen efter och slemproppen gick och 2 min senare startade värkarna... hade regelbundna värkar hela dagen med ca 3-4 min mellanrum. Åkte till förlossningen vid 17 tiden och kl 05.07 är sonen född.
    Hade inte haft nåra som helst känningar innan slemmisen gick så än finns det hopp om att det kan starta av sig självt för dej! Hoppas det kommer igång snart för denna väntan känns evighets lång!

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Ellez

Ja väntan är lång! Har gått över 13 dagar idag och vill verkligen inte vänta mer nu! Överburenhetskontroll imorgon så nu får man se fram emot den...

• Nightswimmer
    Ellez skrev 2010-04-14 08:42:00 följande:
    Ja väntan är lång! Har gått över 13 dagar idag och vill verkligen inte vänta mer nu! Överburenhetskontroll imorgon så nu får man se fram emot den...
    Vet du TS -- nu är du en hel dag närmre att få träffa ditt barn, än du var igår när du startade tråden!!! Det närmar sig!
    ♥ H 2008-06-15 ♥
  • lillasötarara

13 dagar över idag. En dag närmare tills man får träffa pyret, men vill att den lille ska komma själv så hoppas faktiskt den gör det innan de tvingar ut stackaren.

• Rudies

Kan uppdatera mitt tidigare inlägg med att vi fått våran dotter. På överburenhetskontrollen (bf+15) beslutades om igångsättning pga lite fostervatten och helt omogen livmodertapp som var så långt bak så de knappt nådde den. 25 timmar senare (bf+16) föddes hon efter en snabb och bra förlossning. Igångsättningsmetod var prostaglandin-piller och det tog väl en 20 timmar innan något hände överhuvudtaget, men när det väl satte igång gjorde det det rejält. Förlossningen var, förutom igångsättningen, helt komplikationsfri.

• cicci85

bf+15 på förmiddagen skulle vi in på överburenhetskontroll, då hade inga värkar kommit igång. Men sen på kvällen så kom värkarna igång, först med 10 minuter mellan och sen tätare och tätare. bf+17 skulle vi in på en till kontroll, då hade jag 5 minuter mellan värkarna, hade inte kunnat sova på två nätter. I bilen på väg till sjukhuset kom värkarna igång ordentligt och när vi kom fram va jag öppen 5 cm och fick stanna. 14 timmar senare föddes sonen BF+18.

Andra sonen räknade jag med att jag skulle gå över. Tänkte hela tiden att han skulle komma på bf+14 tidigast. Vi fick tid för igångsättning bf+15 och efter 14 timmar så föddes han bf+16. Igångsättningen va djävulsk, kommer aldrig frivilligt bli igångsatt igen!! Men graviditeten kändes inte lika lång när jag räknade med att gå över!

• Ellez

Grattis till era små!

Här har det också hänt grejor men inga roliga. I natt åkte jag in efter 10 timars värkar som blev allt starkare. Problemet var bara att jag hade nästan lika ont mellan värkarna (mensvärk) Så när ja kom in fick jag informationen att det bara var pinvärkar och att inget hänt.
    Så efter morfin, bricanyl, insomningtablett och panodil kunde jag sova 3 timmar. Vaknade sedan utan värkar och sitter nu hemma med mensvärk igen och väntar.....

• Nightswimmer
    Ellez skrev 2010-04-16 19:03:23 följande:
    Grattis till era små!Här har det också hänt grejor men inga roliga. I natt åkte jag in efter 10 timars värkar som blev allt starkare. Problemet var bara att jag hade nästan lika ont mellan värkarna (mensvärk) Så när ja kom in fick jag informationen att det bara var pinvärkar och att inget hänt.Så efter morfin, bricanyl, insomningtablett och panodil kunde jag sova 3 timmar. Vaknade sedan utan värkar och sitter nu hemma med mensvärk igen och väntar.....
    Åh, fy fasiken vad jobbigt för dig TS! Hoppas verkligen att värkarna snart leder någonvart för dig! Nu är du i alla fall flera dagar närmre din bebis än du var när du skapade tråden Tänk så många dagar som har gått sen den där dagen när du testade positivt. All tid som du faktiskt har lagt bakom dig... från plusset, till första buffandet, till när det började kännas utanpå, fram tills idag. Snart har du din lilla guldklimp hos dig!
    ♥ H 2008-06-15 ♥
Svar på tråden 12 dagar över tidne idag.. Någon som vill berätta sin historia?